bambi

På ett BVC i huvudstaden
Detta utspelar sig i BVCs vänterum. En söt pojke sitter och leker för sig själv:



Han spelar lite keybord och leker med några bilar:



När det plötligt kommer en ond pojke som skriker och slår på leksakerna. Detta skrämmer det söta pojken lite så att han nästan börjar gråta lite, men det blir bättre när hans mamma kommer och ger honom en kram.



Jag har inte varit med om att Zack har blivit rädd för andra barn förut, men han är i den åldern då han är lite rädd för främlingar.

Han gjorde inte BOEL-testet (Blicken Orienterar Efter Ljudet), vilket jag trodde att han skulle göra. Men vår BVC-sköterska sa att det räcker nu med det hörseltestet man gör när dom är bara ett par dagar gamla.

Men han vägdes och mättes. Så, nu när han är 8 månader så väger han:9635 g och är 72,2 cm lång.

(Jag hoppas att ni förstår att jag var lite ironisk där.. självklart var pojken inte ond!)
#1 - Jenny i Dalby

Min yngsta är ungefär lika gammal som Zack (född 11 aug)och vi gjorde faktiskt BOEL-testet häromdagen, trots att de gjort hörseltest på honom som nyfödd. Jag är ganska tveksam till BOEL-testet, men det ska ju säga ganska mycket mer än om hörsel, det är ju även syn (skelning tex) och symtom på autism man kollar efter. Har dock hört från en bekant som arbetar med autistiska barn att ca 50% av dem faktiskt klarar BOEL-testet galant, så man kan ju fråga sig om det är tillförlitligt....



Känner iallafall igen det där med främlingsrädsla, min V kan vara mycket tveksam till nya ansikten nu, men framförallt vuxna.

#2 - Jempajenny

Skrattar



Agnes är som det där "onda" barnet nu. Bankar med allt och ger ifrån sig gälla glädjeskrik som skrämmer andra barn till tårar. T o m hennes 1-åriga kompis har brutit ihop när hon vrålar honom i ansiket (vilket kanske är förståeligt...)



Här gjorde vi BOEL-testet vid 8-månaderskollen.

#3 - Elin (Edvinsmamma)

Han är så söt Zack!



Edvin gjorde BOEL-testat när han var 8-månader. Men jag antar att dom gör olika överallt...



Kram

#4 - Mattias

Trevlig unge, vad använder du för blöjor till din bebis?



Det har kommit ett förslag till Pampers som heter:



Pampers sex&hoes.. stringblöjan för det sexiga barnet.



Är det något du skulle kunna köpa?

#5 - Tess trött tokig morsa

hej hej, ja dexter är precis likadan..

gnäller och är rädd för de mesta ni mammig as hell

#6 - emma

så himla söt han är (: