bambi

Storstadsbebis


Vi har varit ute i solen idag och haft lite picknick i parken. Eller för min del blev det en cola light.

Jag känner att plutten måste få vara ute så mycket som möjligt i gräset så att han inte blir en sån där bebis som aldrig har känt på gräs förut. Eller som jag läste, en åttondeklassare som aldrig har sett en myrstack förut. När Zack blir lite äldre ska vi ut och leta efter myrstackar!

Men han var mer intresserad av min cola burk än pinnen och kotten som vi försökte få honom att leka med.... så han verkar redan vara urbaniserad! Too late, alltså!
#1 - Linda Andersson

Läste en gång för längesen om att vissa barn i stockholm inte visste vart mjölken kom ifrån. Alltså de visste ju att det var en ko som gjorde mjölken, men inte processen efter det. Ville inte tro på det då... tänkte att det bara var en myt... men när man läser om myrstacken så börjar man ju fundera. Jämfört med dig så är ju jag uppvuxen på landet... tycker hur som helst att ni gör rätt som är ute mycket med zack.