bambi

Vecka 19 - #878 Diary cardigan
odd molly diary cardiganodd molly diary cardigan
odd molly diary cardiganodd molly diary cardiganodd molly diary cardigan


Diary cardiganen är nog det plagget som jag använder mest av dom jag har från vårkollektionen 2009 och var det första plagget jag provade från kollektionen, men då i green och rose. Jag är glad att jag inte köpte någon då utan väntade tills jag hittade den i färgen purple istället.

odd molly diary cardiganodd molly diary cardiganodd molly diary cardigan


Diary cardigan är i 100% bomull. Dom vackra blommorna som är broderade på koftan gör hela koftan. Ärmarna är lite korta och blir oftast mer som 3/4 ärm (på mig i allafall), men det gör inte så mycket tycker jag.

Finns i färgerna: lite lilac, grey, green, rose och purple.

Trots att jag har slitit på denna kofta en hel del och tvättat den flera gånger så är den fortfarande väldigt fin tycker jag. Den passar till det mesta och känns som perfekta sommarkoftan. Den är rätt så smickrande för figuren också! Jag skulle jättegärna vilja ha den i lite lilac också!


Vad tycker du om Diary cardigan? Har du en själv? Vad tycker du om passformen, kvalitén, användbarhet?
#1 - josefin

otroligt söt cardigan!

#2 - Agnieszka

Den är superfin, har igen men funderar på att köpa en faktiskt.

kramar

#3 - Katinka

Ja, den är jätesöt. Funderade på att köpa den gröna förut, men köpte basic v-neck cardigan i almost black istället. Den är också jättefin, men jag skulle allt vilja ha den gröna också. Är den tunn i materialet? För det är min v-neck. Supertunn sommarcardigan liksom....

#4 - Bina

Jag har den i rosa och tycker den är jättehärlig och tunn. Jag upplever också ärmen som lite kort för att vara lång men det gör absolut inget då jag trivs att kasa upp den lite.