bambi

Vecka 21 - #528 Long Cardigan

Denna urmysiga koftan är en av mina mest använda koftor. Det är som att svepa i sig i en stor filt. Jag använder den mest tillsammans med någon av mina underklänningar. Men också lite som jacka nu på våren. Den jag har kommer från höstkollektionen 2008 och är i 50% mohair och 50% akryl, i färgen red.

Den är väldigt stor i storleken så man kan lätt gå ner en storlek i denna. Men den är väldigt mysig att ha som en stor kofta också. Har du en Long Cardigan? Vad tycker du om den? Använder du den mycket?

#528 Long Cardigan kommer att komma igen i höstkollektionen 2009. Denna gång i angora mix! Vad sägs om denna pärla i färgen "royal"?

#1 - Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

åh va fin. Vågar man ens fråga vad den kostar? Och hur är de i storlekarna?

#2 - Bina

Jag har den i blått och gillar den för vad den är - en stor burrig kofta - inte så vacker men väldigt varm och gosig. Jag har också gått ner i storlek på den.

#3 - Anonym

Jag har en Long Cardigan i chalk som jag köpte i höstas. Bodde i princip i den under hela vintern. Mitt absolut i särklass mest använda odd molly plagg. Just nu använder jag dock inte den så mkt då den i princip gått sönder i sömmarna uppe vid kragen av all användning. Dock skulle den passa perfekt för kyliga sommarkvällar. Jag matchade den till jeansen med ngt fint linne under eller till ngn klänning och tights. Fungerade också perfekt som ytterplagg när man skulle ngt kortare ärende. Blir definitivt ett köp av ngn annan färg till hösten! Heja Long Cardigan!

#4 - Anna

Det var jag som skrev kommentaren ovan.. Tyvärr försvann mitt namn :-)

#5 - Katinka

Ja, den ser fin ut! Grejen är att jag aldrig brukar använda långa koftor och har därför inte en enda. Men man kanske borde prova med en och se hur det känns. Till tunika eller klänning vore det kanske underbart....

#6 - Anna-Karin med Filippa

Jag har två stycken :) En blå och en grå. Jag håller med om att den är stor i storleken. bra skrivet... att det är som att svepa in sig i en filt :) Det håller jag med om. När jag är frusen tar jag alltid på mig den. I vintras när jag var jätteförkyld med 40 graders feber, och jag hade min gråa long cardigan och mina gråa Odd Molly strumpor i ull sa min man att trots att jag var så sjuk så var jag ju snyggt klädd :)

#7 - Camilla (lillmillan)

Åhhh vad fin i den färgen! Måste ha!

Förresten så har just min första dag med Cambridge passerat, tack för inspirationen

#8 - M

Jag har den i royal och jag älskar den!!!!

Jag har min vanliga koftstorlek på den, den är lite stor men det är ju bara mysigt! ;)



//M