bambi

Jobbiga påhoppare
Här i Stockholm så är det alltid människor som ska dela ut rabatthäften eller andra lappar runt tunnelbanestationer och så (för att inte tala om alla som vill "värva" en till Röda Korset och Rädda Barnen). Man har då lärt sig att:

  • Undvika ögonkontakt (helst låtsas som om dom inte finns)
  • Öka takten när man närmare sig dom
  • Gärna ta upp mobiltelefonen och verka upptagen
  • Eller ta en omväg

När man går med barnvagn så brukar man vara ett lätt offer för dessa människor som hoppar på en, eftersom det är inte så lätt att snabba sig förbi dom eller ta en omväg. Sen tycker jag att det är så svårt att bara ignorera dom så när dom ställer frågor så brukar jag svara på dom, men tackar sen alltid nej i slutändan.

Men tänk om någon stod och försökte dela ut gratis pengar (istället för lappar), skulle ingen ens ta emot det? Se för er själva:

#1 - fanny

Fin blogg! :)

Var gärna med i min tävling på bloggen och vinn ett skit snyggt armband :)

#2 - Rövarmamman♥

Här i Uppsala står de på rad- greenpeace, amnisty med flera...yes man kollar ner i marken...pratar med sin sötnos i vagnen, man hittar på allt tyvärr, för att slippa fastna hos dem.

Hoppas du får en fin kväll! Kram

#3 - Lady Dahmer

i would LOVE TO DO din design. har tänkt föreslå det men fick för mig att du var helnöjd med din och ville inte tränga mig på!

#4 - emmy

haha! en gång på drottninggatan så delade folk ut enkronor, med en liten klisterlapp med reklam på. Det var roligt!