bambi

Tänk på NÄR ni publicerar era inlägg
En sak som jag brukar försöka tänka på är vilka tider jag publicerar mina inlägg på bloggen. Ibland så skriver jag ihop flera inlägg men väntar med att publicera dom för att sprida ut dom lite och också för att publicera inlägg när man har som flest läsare.

Om man t.ex. använder sig av Google Analytics så kan man se vilka tider på dygnet man har flest läsare och då kan det vara bra att publicera inlägg straxt innan eller runt den tiden. Om man inte riktigt vet när man har flest läsare så sägs det att dom flesta läser bloggar på sin lunch (speciellt på måndagar) och på kvällarna.

Det kan alltså spela roll när på dygnet man publicerar sina inlägg, om det är fler som läser bloggar på sin lunch och på kvällarna så kanske ditt senaste inlägg poppar upp bland "senaste inläggen" precis när flest personer letar efter någon intressant blogg att läsa!

Kika gärna på mina gamla tips:

   
    
    

Tips på hur man ökar besökarantalet del 7