bambi

Tips på hur man kan tjäna pengar på sin blogg. Del 1.
Jag tänkte ta och ger er lite tips på hur man kan tjäna en liten slant på sin blogg, för det går faktiskt... även fast man inte har 100000 besökare i veckan. Och det är alltid trevligt att få in en extra slant på kontot.

Jag tänkte dela upp mina tips på flera delar (precis som jag gjorde med tipsen om hur man ökar besökarantalet på sin blogg), så prenumera gärna på min blogg så att ni inte missar någon del!

 

bloglovin


Förutom att skaffa sponsorer, som jag har skrivit ett inlägg om här, så kan man faktiskt få in slantar på flera olika sätt via bloggen.


1.) Värva medlemmar till en massa gratis-sajter

Egentligen är detta inte ett sånt bra sätt att få in pengar på, men ibland kan det gå riktigt bra. Om man försöker få sina läsare att bli medlemmar på sajter som har funnits ett tag då är risken stor att dom flesta är redan medlemmar där, så då är det bara jobbigt om man tjatar om dom (t.ex. GratisBio som har funnits länge).

Men om man hittar en ny sajt så brukar det fungera mycket bättre. T.ex. så blev jag medlem på Free Food när det var relativt nystartat och kunde värva väldigt många medlemmar. Så jag har faktiskt kunnat plockat ut ganska många matcheckar på ICA därifrån!


2.) Använd dig av affialiates

Ett av dom första sätten att tjäna pengar på bloggen som jag testade var affialiateprogrammet Tradedoubler. (Det finns även fler t.ex. Double.net men där har jag inte alls lyckats komma upp i samma summor som hos Tradedoubler. )

Med affialiates så kan du antingen använda dig av en vanlig länkning, t.ex. Calvin Klein Parfym på köpet av 3 nr av Cosmopolitan!

Eller så kan man lägga in olika banners på sin blogg, t.ex.



Det gäller förstås att bara använda sig av annonser som man tror att ens läsare är intresserad utav eftersom oftast så får man bara betalt per click eller för varje person som handlar via din sida. Så om du använder dig av en massa annonser som dina läsare inte är intresserade av så tjänar du inget men har haft din blogg full med jobbiga annonser. Så välj ut annonser med omsorg och håll dig gärna till så få som möjligt.

Sen så kan man helt välja själv om man vill lägga in någon annons eller länkning i ett vanligt inlägg eller om man vill ha en annons i sidomenyn på sin blogg. Jag brukar blanda lite, men jag brukar aldrig skriva ett inlägg bara för att göra reklam utan om jag ändå hade tänkt skriva ett inlägg om t.ex. Cosmopolitan så kan jag ändå lägga in en länk som jag kanske kan tjäna lite på.
#1 - josefin

mysig blogg! och underbar söt varelse du har klämt fram måste jag säga!!

#2 - Linda

Först vill ja börja säga att jätte söt bebi! och as bra blogg:D! sen vill ja fråga om du vill hjälpa mig lite med detta att tjäna pengar på sin blogg;P! kostar det något att registrera sig?

#3 - ♥ ♥ ♥ bambi - gravid igen! ♥ ♥ ♥

Linda: Tack! :)



Nej, det kostar aboslut ingenting att registrera sig hos Tradedoubler! :)

#4 - Linda

hur ska man göra då? bara lägga ut massa reklam om allt möjligt? :)

#5 - ♥ ♥ ♥ bambi - gravid igen! ♥ ♥ ♥

Linda: När man har blivit medlem så har man en hel lista på samarbetspartners att välja mellan! Men man måste "ansöka" om varje samarbetspartner, som måste godkänna din blogg. Men det brukar inte vara några problem :)

#6 - Simone

Jättebra tips! :)

#7 - Malin

jättebra tips!! :)