bambi

Douche bag - en liten engelsklektion.

Eftersom jag är lärare i engelska så brukar jag försöka hänga med lite när det kommer nya uttryck och ord i det fina engelska språket. Tyvärr så brukar dom flesta nya ord inte vara så "fina" utan snarare vara "skällsord", t.ex. ordet douche bag som dök upp för ett tag sen.

Jag tänkte inte så mycket på vad ordet betydde egentligen, utan man hörde bara att det användes när man ogillade någon. Men så hittade jag en förklaring av ordet:



Men så kom jag på att Anna Anka hade pratat om douche bags hos Robert Aschberg... så jag funderade på vad är egentligen en douche bag?

Jo, det är ju en liten påse som används för att tvätta snippan (måste lära mig att använda det ordet nu när jag har barn)! Tydligen så är detta något som används i USA!


Så här står det om just denna douche bag:

Massengill offers a variety of Douches to meet your personal hygiene needs:
  • Three natural ingredient, hypoallergenic formulas: Extra Mild Vinegar & Water, Extra Cleansing Vinegar & Water, and Baking Soda & Water
  • Four delicately fragranced formulas with the gentle cleansing ingredient, Effectal: Country Flowers, Fresh Mountain Breeze, Fresh Baby Powder Scent, and Spring Rain Freshness.


Det är ju konstiga grejer som dom ska tvätta snippan med, vinäger (svider inte det?) och bakpulver? Sen, tänk att dofta blommor eller vårregn där nere?

#1 - Apan

Tänk att allas vår Anna Anka kunde bidra till lite allmänbildning.



Att dofta vårregn där nere låter ju fantastiskt, det är nog bara en tidsfråga innan det kommer till lilla Sverige. Undrar om det även finns doft av höstregn. Höstregn känns ju lite friskare, för att inte tala om ett isande vinterregn.



Vad var det med Aschberg den där kvällen? Han såg ju galet gubbsjuk ut! Har aldrig sett honom i likande tillstånd tidigare.

#2 - Apan

Tänk att allas vår Anna Anka kunde bidra till lite allmänbildning.



Att dofta vårregn där nere låter ju fantastiskt, det är nog bara en tidsfråga innan det kommer till lilla Sverige. Undrar om det även finns doft av höstregn. Höstregn känns ju lite friskare, för att inte tala om ett isande vinterregn.



Vad var det med Aschberg den där kvällen? Han såg ju galet gubbsjuk ut! Har aldrig sett honom i likande tillstånd tidigare.

#3 - Apan

Mysko att det alltid kommer två kommentarer på rad. Jag gör precis som man ska, jag lovar!

#4 - LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

livsfarligt för snippan!! jag känner amerikanare och de skulle aldrig få för sig att använda skiten. den är till för att tvätta INUTI vaginan.

#5 - Lizzy

Det dumma är ju att den används för att rengöra inuti snippan. Väldigt dum idé.

#6 - Apan

Herregud, vem har konstruerat uppfinningen? En man med man med fittfobi? Produkter som denna bidrar till att unga tjejers självkänsla sänks. Fisk eller vårregn vad föredrar man?



Trodde det var allmänt känt att kvinnans vagina rengjorde sig själv. Inuti...

#7 - Natali

Kvinnor som använder dessa får oftare flickor än pojkar pga PH värdet på dessa medel är högt och ngt som gynnar de kvinnliga spermierna (eller missgynnar de manliga) alltså enligt statistik.

#9 - L

Hmm, jag visste inte att de fortfarande existerade. Jag trodde att det var något som förr användes efter sex för att försöka förhindra graviditet, och att vinäger var avsett att vara spermiedödande.