bambi

En burk Nutella om dagen är bra för magen...?


En kompis till mig hade också extremt jobbigt graviditets-illamående under sin första graviditet. Hon blev sjukskriven och låg på soffan hela dagarna. Det enda hon kunde få i sig var Nutella! Ja, det är sant! Så hon åt en hel burk Nutella om dagen, liggandes i soffan! Usch, jag mår illa bara jag tänker på det! Min sötsug är nästan helt borta nämligen... det blir inget godis här inte. Pratade med en kompis om det som sa "oj, då är det verkligen illa!"  ;)
#1 - Jessica

Både förra och denna graviditet har jag inte heller haft något alls begär efter sötsaker. Och i början mådde jag illa bara av tanken på godis. Däremot var jag sjukt sugen på husmanskost i början. Och apelsinjuice har förföljt mig båda gångerna... mmmm :-) Hoppas du får må bättre snart!

#2 - Förvirrade Morsan

jag fick tipset om äpplen! fungerade väl en månad eller nåt, men det var bra så länge det funkade! gröna skulle det vara för min del ;D

#3 - Marielle

Jag vill så himla gärna ha en liten bebis. men min rädsla för smärta och förlossning gör att ajg avstår. Jag vågar inte, och speciellt itne när jag läser allas förlossningsberättelser. :-( "DET GJORDE SÅ OOONT!" skriver alla...