bambi

Enda svenska gruppen som är bra...
Nu har Kent släppt en ny musikvideo till senste singeln "Töntarna", ni kan se den här. Kent är min absoluta favoritgrupp och titeln på min blogg är från en av deras texter.

Jag brukar inte gilla svensk musik, vet inte om det är min amerikanska uppväxt som har påverkat mig... men just Kent har jag alltid gillat. Dom är suveräna live, deras texter är som poesi.. och en gång delade jag drink med Harri Mänty  :)

Alla mina Kent-skivor ligger i vår bil, jag tycker att Kent är suverän musik att köra bil till (och sitt aoch sjunga med då förstås)!

P.S. Jag såg på den nya UR-serien "Hemlös" här om dagen och hörde direkt att det var Kent som hade gjort vinjetten!
#1 - En som gick förbi och såg vad du skrev..

Deras nya stil gillar jag dock inte. Har gillat kent sedan början. Men nu när det verkat givit upp det instrumentala och kör på data så tappar de hästlängder. I mitt tycke.

#2 - Mia

Jag gillar också Kent och har gjort det sedan 96. I mitt tycke blir gruppen bara bättre & bättre. Längtar verkligen tills "Röd" släpps i början av november och i februari ska jag på konsert! ler Nu ska jag kika på videoklippet för jag har ännu inte sett det...