bambi

Vattenterapi

Sambon har varit borta hela dagen eftersom det har varit Juristdagarna på Stockholms Universitet och han skulle vara där och representera byrån (tillsammans med några andra också). Det är middag och fest nu på kvällen, så han har inte kommit hem ännu.

Så dagen har varit lång... Det tar på krafterna att själv ta hand om plutten hela kvällen, även fast han är otroligt snäll. Han kan sitta och leka själv i sitt rum i uppåt 45 minuter. Men ikväll så har jag inte mått så bra och jag har haft en djävulsk huvudvärk som vägrade försvinna.

Tog två alvedon straxt efter jag la plutten. La mig i sängen och försökte titta på tv men det gjorde så ont. Till slut så tog jag till en metod som jag brukar använda mig utav vid jobbig huvudvärk (t.ex. när jag är bakis, funkar jättebra!), nämligen jag sätter mig på golvet i duschen.

Det är superskönt att sitta där och låta vattnet rinna över en och bara lyssna på porlet. Jag kan sitta där hur länge som helst. Jag känner ingen huvudvärk och knappt något illamående när jag sitter där i duschen. Superskönt! Lite som vattenterapi  :)   Men! Enda nackdelen är att det kan vara rätt så jobbigt att ta sig upp sen från golvet... denna nackdel har gjort att jag inte har använt mig av denna metod så mycket nu när jag har mått illa.

Men nu ikväll så var jag tvungen att bli kvitt den fruktansvärda huvudvärken. Och det hjälpte! Jag känner fortfarande lite huvudvärk, men inte i närheten av hur det kändes innan jag satte mig i duschen....
#1 - NIna

Vilket trick. Kanske man skulle ta å prva en dag

#2 - Jessica

Jag brukar också använda mig av det tricket! Ibland är det det enda sättet för att få huvudvärken att lätta. Sen brukar jag halvblunda när jag försöker hitta vägen till sängen för att få lite vila! :)

#3 - Linda

Det ska jag prova någon gång, tänk om jag hade läst det här tidigare, hade nämligen en enorm huvudvärk tidigare idag. Men jag slöade lite på soffan, och det gav sig efter ett tag, inte helt visserligen, känner fortfarande av det. Söt Zack är, och himla fina kläder!

#4 - Helene

Usch vad tufft du har det. Jag hade också gräslig huvudvärk under graviditeterna. Ska lägga duschtipset på minnet.