bambi

Zacks utvecklingssprång


Trots att Zack älskar att äta så har det dröjt tills han har kunnat äta själv (dom flesta brukar väl äta själva innan ett års ålder). Vi har inte heller stressat honom, utan vi har delat mackan, bananen eller vad det nu är i små bitar och matat honom. Men nu, dom senaste dagarna så har han börjat ta och äta själv! Han har både ätit kex och plommon själv! Stora plutten!

Men han kan fortfarande inte äta själv med sked eller gaffel... men det kommer nog snart det med.

Det har skett otroligt mycket i Zacks utveckling, bara den senaste månaden:

♥ Nu går han nästan bara... kryper väldigt sällan.
♥ Han "pratar" väldigt mycket och har sagt sitt första ord (äta)
♥ Han förstår så otroligt mycket man säger och "svarar" oftast
♥ Han kan äta en del saker själv
♥ Kan böja sig från stående och plocka upp saker
#1 - Sofie

Så duktig han är, det går verkligen fort framåt i den åldern.



Nu när ni haft Zack på förskola ett tag, hur går det med lämning och hämtning? Vill han gå hem eller är det protester? Är lite nyfiken eftersom att jag själv idag har klarat av min allra första dagis-hämtning.

#2 - Pia - Mejas mamma

Vilken söt liten kille!:)



Min dotter blir 1 år om två veckor. Kan inte förstå var tiden har tagit vägen? Det går så fort. Hon går på heltid sen hon var 10½ månad. Tyckte nyss hon var en bebis. Men nu är dom små barn istället!:)

#3 - Therese - Eira min ögonsten

Vad duktig han är! Stora pojken :D

#4 - Josefine, Blåeld

Det går snabbt framåt med de små! Man hinner knappt med i utvecklingen ibland!



Du som är "Odd Molly-expert": om du skulle köpa en Lovely Knit på nätet - vart skulle du handla den? Jag har storlek 2 i mina tunikor och undrar även om det motsvarar samma i Lovely Knit?

Vore tacksam för svar, men förstår om du har nog med att ta hand om dig själv då du inte mår bra!



kram!

#5 - Josefine, Blåeld

Tack, tack för ditt snabba svar!



Hoppas att du snart känner dig bra igen och kan njuta av graviditen!

Kram!

#6 - Emelie

Det är otroligt vad fort de lär sig när de börjar på dagis! Min dotter kunde varken äta själv eller gå när hon började på dagis men efter bara någon månad så hade hon plötsligt blivit jättebra på båda. När jag ska hämta henne så ser jag henne aldrig direkt, för jag letar efter en liten bebis och det är hon ju inte längre... (:



Hoppas att du mår bättre snart!

#7 - Wysteriia

Men vilken sötis :D