bambi

Everywear dress

Har ni sett att Everywear dress har kommit tillbaka? Den finns inte med på Odd Mollys hemsida och är alltså lite av en "joker". Den finns i chalk och almost black och kostar 2999 kronor.

För er som är sugna på den så finns den hos Aja Baja, Redhe och Estilio Design.
#1 - Fia

Hur är den i storlek? Vanlig? Eller smalare i passformen...älskar denna klänning och hade väl egentligen inte tänkt köpa något mer men...

#2 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Fia: Jag kan tyvärr inte svara på hur den är i storlek. Har aldrig provat den! Men är verkligen jättefin!

#3 - Mollie

Jag har den. Jag upplever den som "större"

#4 - Natascha

Jag upplever det faktiskt tvärtom. Jag har den i storleken större än vad jag brukar ha och den sitter väldigt bra på.

#5 - Jolanta

Hmm.. intressant! Jag har den i rose, är liten och smal och upplever denna klänning som liten och kortare i längden. Dock en perfekt längd för mig, jag är 160.

Jag brukar ha str 0 annars men i den klänningen tog jag 1 och bara den! Ull tenderar dessutom att krympa vid tvätt...

#6 - Mollie

Ja väldigt intressant:-) Jag pendlar mellan en 1 och 0. Men min gråa sitter alldeles för löst och det är 1. Kanske smaksak hur man vill att kläderna ska sitta :-).

#7 - barnshoppingbloggen - mode & shopping för barn!

Har du sett att Nelly.com börjat sälja Odd Molly?! :-) Just nu bara 4 plagg...

#8 - Nina

Jättesöt =)



Krya på dig!

#9 - Jolanta

Mollie, jag tror att det varierar från plagg till plagg, kan ju bero på ullen och tråd...

Jag har sett denna klänning i purple förra året på rea, de som fanns kvar - 2 st. nollor - såg väldigt små ut... I Vällingby såg jag samma klänning i mörkblått och de såg helt vanliga ut...

#10 - Nina

Sv: Ja det är sant, kanske lika bra att man åker på det nu då ; )

Jag är lite tveksam till vaccinet...

#11 - Fia

Hm, konstigare och konstigare! Fick infon om att den skulle vara helt normal i storleken från Estilio design. Så nu har jag valt en stl. 2. Rapporterar hur den är när jag fått hem den. Hoppas nu att den passar, för det är ju inte alltid man kan hinna med att byta...



Tänkte på deras konstiga text om byten etc. Det kan ju inte gälla. Konsumentlagen gäller väl??. Kan ju ej friskriva sig! Och vem 17 hinner skicka tillbaka ett plagg dagen efter man fått det? Det kan ju ligga på posten...så det tänker jag inte bry mig om om det behövs byta. Skickar tillbaka så fort man kan gör man ju självklart, men någon måtta får det vara!

#12 - Sara Mia

Jag skulle vilja ha den i marinblått. Har det funnits?

#13 - Malin

Klänningen fanns i blått med rosa fjäril förra året. Den var jättefin!!!

#14 - Pingla

Men hur fixar man det där med ullen? Är den inte tok-kliig? Jag som tycker OMs ullkoftor sticks hur ska inte en klänning vara då?

#15 - Emma

Denna var riktigt fin gillar de små detaljerna på skärpet.

#16 - mammamia

Jag har förra årets modell i grått i storlek 4 men den är för stor men ÄLSKAR den annars.Tycker inte den kliar men den är varm.... Ingen som vill byta mot en tvåa eller trea?

#17 - Sofie

Jag har sett den på NK i Sthlm i ljust lila.. Väldigt fin :)