bambi

Första hämtningen på dagis
Mina älsklingar sover en stund så jag unnar mig en stund framför datorn.

Det var så härligt att hämta plutten på dagis! Han satt i en av pedagogernas knä när jag kom och sken upp i ansiktet när han såg mig och sträckte sig efter mig. Jag fick lite tårar i ögonen... speciellt efter igår då han var så pappig och började gråta när jag tog honom ur sambons famn. Så det var skönt att få känna att han tycker om mig också  ;)

Han hade ätit en massa och så hade han sovit 1 timme och 20 minuter, vilket är lite lite för honom så därför sover han en stund nu också. Men det hade gått bra för honom att somna där för första gången, han hade gnällt lite och det hade tagit honom ca 10 minuter att somna.

Svårt att fatta att det kan gå bra för barnen att somna på madrasser på golvet så där efter att dom är vana vid sängar... men det går tydligen superbra!


Jag har fått lite paket som ska hämtas ut också... så jag och plutten tar nog en promenad sen och hämtar ut dom. Ni får se sen vad dom är i dom! :)
#1 - Josefine

Så kul med paket!!

#2 - Linda

Edith har också precis börjat på dagis (förskola). Efter maten säger fröken: Edith, vill du sova. Hon nickar och vandrar in till madrassrummet, tar sin kudde och napp och somnar direkt. Inte direkt så vi har haft det hemma... Ha ha. Men skönt att det funkar så bra där...

PS! Det är jäteroligt att läsa din blogg! Kram