bambi

Min fina jurist

Visst är han stilig, min jurist? Idag är hans första dag på advokatbyrån där han har fått jobb. För nån vecka sen åkte han dit och fotograferades för hemsidan. Han ser verkligen ut som en äkta jurist nu. Han ska jobba inom avdelningen Bank & Finans. Själv så är jag inte så insatt i det, men det känns skönt att han inte håller på med skilsmässor, vårdnadstvister eller mord och våldtäkter.

Jag är så stolt över honom. När vi träffades (för över 7 år sen) så jobbade han som datakille på ett företag. Jag pluggade till gymnasielärare och han förstod inte alls hur jag orkade fortsätta plugga efter gymnasiet. Men bara ett par år senare så ändrade han sig och sökte till juristutbildningen. Han har verkligen tagit utbildningen på allvar och vissa perioder suttit och pluggat från 8-20. Men så märks det på betygen också!

Dom sista åren så har han dessutom pluggat ekonomi samtidigt som juridiken. Och tagit hand om mig och plutten förstås  :) 

Jag är så stolt över dig, min fina jurist! Finns ingen bättre! Älskar dig så otroligt mycket och är så glad och tacksam för det fina liv vi har tillsammans!
#1 - sofia

Ja han är jättefin!

Och du skriver så gulligt..



Kram Sofia

#2 - sofia

Ja han är jättefin!

Och du skriver så gulligt..



Kram Sofia

#3 - Affi

Det märks att du är stolt över honom! Med all rätt!



Jag är jätteglad för den fina vinsten! Har mailat dig nu.



Kram

#4 - Josefine

Grattis till hans examen, hoppas att han kommer att trivas med jobbet!



kram!

#5 - nina

Fint skrivet till honom. BLir nästan lite rörd.

#6 - Nina

tack va snäll du är.. :D



han ser verkligen ut som en jurist :D

#7 - Fru Evelina

härligt när man lyckas genom att ha jobbat hårt för det! jag som är i samma sits måste säga att det är sååå skönt att pluggtiden är över haha! för fredrik och hans kursare räckte inte 8-20 att sitta och räkna, då snackar vi 8-24 flera veckor innan varje tenta.



kram!

#8 - Ina

Han har onekligen varit flitig, juristlinjen är ingen semester precis. Förstår att du är jättestolt över honom. Hoppas han fick en riktigt bra första dag på jobbet!!

Kram Ina

#9 - MANDRAGORA | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa

Håller med om att han verkligen ser ut som en jurist. Och vilket gulligt inlägg från dig om din käresta.

#10 - Sara C

Vad fint du skrev till honom.



Då får du hälsa grattis till honom.



Vilken snygg sambo du har, ni passar väldigt bra ihop.



Kram Sara C

#11 - malin

oj jag skrev efter ditt mammatelefonsamtal att ag var avundsjuk på din gravve - guess what jag plussade idag :-)



Överlycklig. Min plutt är 2 år och sak få syskon i sommar Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

#12 - Victor

Va perfekt! I Västerås där jag pluggas så kommer ett nytt Espresso House öppna inom kort. Jag kommer bli stammis där, det kan jag lova ! ;) TACK!