bambi

Vecka 38 - #12 Velour hooded tunic


Denna veckas "Veckans Odd Molly" är sponsrad av Tin Tin Style som skickade mig en Velour hooded tunic att recensera. Tusen tack!

Höstens mysplagg är här! Vilken härlig tunika i mjukaste velour, bestående av 80% bomull och 20% polyester. Odd Mollys mysplagg är verkligen underbara och kan jämföras med Juicy Coutures klassiska mjukisplagg, men med lite extra detaljer (i allafall denna tunika).

Tunikan finns i färgerna almost black, rose, blue och royal. Tin Tin Style säljer tunikan i almost black för 1899 kr.


Fina detaljer som Mollydollars (med en sån söt häst på!), en stor fjäril på ryggen, spetsband vid fickorna och mycket mer.

Tunikan känns som en lite lyxigare vardagstunika och väldigt användbar eftersom den både kan användas som hemma-mysplagg men också som vanlig tunika till vardags tillsammans med leggings.

Jag gillar knytbandet som gör att tunikan blir slimmande också. Den har ett jättefint fall och känns så härlig och mysig på!

Tunikan är normal i storleken, jag har min vanliga storlek 2 på min!

Har du en Velour hooded tunic? Vad tycker du om den? Använder du den till vardags eller bara hemma? Hur kombinerar du den?
#1 - margrethe

så fin du var!, jeg har vurdert å kjøpe en jumpsuit, har du prøvd den? Har på følelsen at den er liten i str. hvilken str. har du i din tunica? Mvh Margrethe.

#2 - bambi

margrethe: Tack! Glömde skriva om hur den är i storleken... lagt till det nu! :)

#3 - everydaymolly by Bina - en molly varje dag!

Den är jättesöt! Jag var på väg att köpa en almost black men köpte väskan istället när jag klurade lite över vad som skulle användas mest.

#4 - Mia

Jättefin på dig! Jag provade den då jag var i Sundsvall och gillade den, men fastnade mer för Taradiddle i powder som jag också provade då :)

#5 - Nena

Jag tycker verkligen att den är ljuvlig, men är lite tveksam till fjärilen faktiskt... Vad tycker ni som har den. Känns fjärilen iögonfallande?

Har inga "mjukisOM" men är sugen på det!

#6 - Sara Mia

Den är så fin. Det är vad som står högst på min önskelista just nu. Alltså fina myskläder. Visst har du byxorna med volan till på bilden?

Jag ska prova (och antagligen köpa) på OM-träffen.

#7 - Linda

Hihi, jo med en sambo som jobbar för ett brödföretag så blir det lätt ett välfyllt brödskåp! ;-)

#8 - Ninna

Jag har en i rose som jag älskar!:) Använder den till vardags på jobbet. Snygg att kombinera med jeans och kjol!

#9 - modellmini ♥

Jag drömmer om den ljusrosa... ja! :-D

#10 - KalmarAnna

Någon som vet var man kan få tag på den rosa?

#11 - exklusivvardag

Superfin, är faktiskt lite sugen jag...

#12 - mirka

Den finns också som mörk röd ( blodrött ) super fin och djup färg, har en. Finns dock inte på mollys hemsidor men i lagret jaa;)

tighta veloufrill byxorna ett stort minus-byxbenen 12 cm för långa i normal storlek,det gick inte att gå med dom ( kanske om man är 180 cm lång ) frillen bara på baksidan ( mollyshemsida visar annat ) raka och vida, inte tighta vid vaderna ens närapä som på bild.

#13 - Katinka

Jättesöt på dig. Den finns i Chocolate också tror jag. Hoppas du mår bättre! Kram!

#14 - jossan

den ljusrosa har dom kvar på www.milkandhoney.se

#15 - stina

hej



Vilken hemsida skulle man gå in på så man ser hur många besökare man har på sin blogg??



kram

#16 - mammagladh - Snälla, stötta mig lite

Jösses vilken snygg!!!

Jag får drömma om den, Odd Molly matchar inte min plånbok alls dessvärre :-(

#17 - Zun

Jag har en velour hooded tunic från förra (eller förrförra?) kollektionen och jag ÄLSKAR den! Det var nog särskilt just fjärilen som fångade mig ;-) Jag är sugen på ett par byxor också, men vet inte om färgen är densamma i årets kollektion (min är almost black, men ser lite blågrå ut). Hur är byxorna i storleken? För visst är det ett par frill pants du har på bilderna?



Hoppas att du får må bättre, sötnöt!

Kram Zun

#18 - Evalena

Den där är jag sugen på! färg vet jag inte men velour is da shit eller hur ungdomarna säger!



;-)



KRya på dig!vHoppas du är ok t träffen!!!



KRAM

#19 - sandra

Vilken snygg "mystunika". Helt i min stil!

Vart köper man den och vad kostar den??

#20 - Jolanta

Jag får avvika, gillar inte plyschkläder, de känns som hemplagg och OD:s är alldeles för dyra, fast mycket fina förstås!

Har provat mysbyxor och håller med dig, Mirka, dessa är onormalt långa och går inte att lägga upp...

Tunikan på Bambi är jättesöt och jag skulle vilja ha den i purple om den hade kostat typ 500 kronor. Inte mer för ett mysplagg från mig.

#21 - Cecilia

Hej bambi.

Det är alltid så roligt att läsa om alla dina Odd Mollysar även om jag inte är ett dugg intresserad av mode =)

Hoppas du mår lite bättre. Nu när du är hemma och kanske har lite tråkigt (vet ju inte hur illa det är med dig) så tänkte jag ge dig en utmaning på min blogg. Kika in och anta utmaningen (om du orkar) :)



Sköt om dig.

#22 - Jolanta

Fina men lite för dyra hemmakläder, tycker jag. Hade köpt tunikan definitivt om den kostade runt 500 kronor.Ser särskilt fin ut i royal och blått...MMMM!

Håller dock med dig, Mirka, om Velour frill pant, dessa är tydligen sydda för tjejer som är minst 180-185 cm långa! Byxbenen går inte att lägga upp dessutom då det är volanger i slutet...

#23 - synne

Hej.Det var ett tag sedan jag var inne och tittade till dig.Hoppas att allt är bra med dig.Kram S

#24 - Rövarmamman

jag äger inte en, men hadeja en så skulle ja mysa runt med den hemma:)

#25 - Emma

Den är supermysig. Den som kommer till våren/sommaren är lite mer elegant och i härliga färger.