bambi

Veckans prov
Ja, i normala fall så är "prov" något jag själv ger mina elever... men nu är istället något jag själv får gå och ta. Idag så var sköldkörtelprov, urinprov för att kolla ketoner och blodprover för att kolla kisel och natrium (??? eller nåt sånt..?). Sen den obligatoriska vägningen. Min vikt står stilla, vilket är bra.

Jag ska ta och dra en vinnare av Livealot blousen idag (den avslutades ju igår), så det kommer senare.

Tack för alla tips mot illamåendet. Jag ska kanske ta och testa ingefärste och salta kex lät ju faktiskt gott. Annars är det mest mackor som jag får i mig, en tugga i taget...
#1 - KalmarAnna

Grattis till bissen i magen! Prova citrusfrukter/apelsiner/clementiner, de hjälpte mig mot illamåendet!

#2 - Sara Mia

Hoppas du kan få någon mer hjälp nu, så tillvaron blir lite drägligare. Du borde snart få känna dig bättre så du får en normal vardag igen. Håller tummarna för det. Kram

#3 - Tina

Ät lite och ofta ! Hoppas proverna är bra och att du snart mår bättre..

#4 - Mrawen

Var med och gissa Alvins födelse datum!



http://mrawen.blogg.se/2009/september/gissa-datum.html

#5 - everydaymolly by Bina - en molly varje dag!

Jag tyckte du var fantastisk som fixade att sitta med oss alla som åt i lördags, och visst fick du i dig en liten gnutta?

#6 - Mimmi

Hoppas du får hjälp mot illamåendet!

Jag åt salta björnar och salta katten. Sen fick jag Lergigan Comp utskrivet, Postafen hjälpte inte alls och seabanden funkade inte heller. Knäckebröd lindrade lite och ibland. Mådde illa och spydde till vecka 20 ungefär.

#7 - mammagladh

Hoppas du kan få lite bättre hjälp efter alla provtagningar!

#8 - mammagladh

Jo, om du ser detta Bambi så behöver jag lite hjälp. Ser du möjligen månen i Sth mellan kl 19-20?

Jag skulle egentligen varit här ikväll:



http://www.starastro.org/index.php?option=com_gcalendar&view=gcalendar&Itemid=56



Hos oss är det nämligen bäcksvart, tunga täta moln. Därför är jag nyfiken på vädret i Sth.

Med min otur så fick maken jour jobb och jag blev själv med barnen i vanlig ordning...

Så trist att tom behöva sätta pluggandet åt sidan för barnens skull...

#9 - annsofie

Stort grattis till dig! Har följt din blogg nästan sen starten så det käns som vi nästan e gamla vänner.. Tack för att du förgyller min dag. Krya på dig! Kram annsofie

#10 - Äppelträdet

Hej!



Jag kikar in här då och då och ville bara gratulera till graviditeten! Vad kul! Men stackare, att du mår så dåligt. Hoppas att det blir bättre snart.