bambi

Barnens favorit: Krämig kycklingpasta

Detta är nog Zacks älsklingsrätt och dom få gångerna vi har bjudit gäster på detta så har deras barn också älskat den. Den är smakrik och god och vilken unge älskar inte pasta?



1 kycklingfilé
1 paket bacon
1 paprika
1 purjolök
½ frp philadelphiaost
1 lätt créme fraiche
½ dl mjölk
1 hönsbuljongtärning
mangochutney
peppar
pasta

1. Strimla bacon och fräs i en stekpanna
2. Skär kycklingen i mindre bitar och låt den steka med baconen. Peppra lite.
3. När kycklingen är färdig tillsätt tärnad paprika och strimlad purjolök och låt den fräsa med ett par minuter.
4. Tillsätt philadelphiaost, créme fraiche och mjölk. Smula ner en buljongtärning.
5. Klicka i en stor sked mangochutney.

6. Servera med nykokt pasta.


P.S. Gilla gärna inlägget på Bloglovin' så att fler få ta del av detta underbara recept!!

#1 - Helena - mamma till Alexander

Låter supergott, måste jag testa. Kommer nog inte bara gillas hos barnen ;-)

#2 - Agnieszka-2barnsmorsan

Det där lät ju supergott! Ska åka och handla snart så denna maträtt blir det idag!



kram

#3 - Etuna Cissi

Låter gott, och enkelt! Ska provas i veckan:) Vi åker till Tunisien på lördag, men träffas gärna och firar Zack en annan dag! Kram Cissi

#4 - Anonym

det lät gott!

använder du vit eller svartpeppar?

#5 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Anonym Jag använder svartpeppar!

#6 - PiaSandberg - MejasMamma

Gjorde detta nu ikväll, supergott! :)

#7 - Johanna

Roligt med lite mattips. Det ska jag testa i veckan!!!

#8 - Sandra

Oaj så mätt jag blev . underbart recept! mycket populärt blev det här hemma båda hos sambo och 1 åring!

tänkte låna bild och text till min blogg, jag länkar såklart!

om det är okej?