bambi

Inte får JAG cancer...

Jag är så lättad efter svaret på analysen av min sköldkörtel. Hela denna resa har gjort att jag har kommit i kontakt med människor som jag annars inte hade lärt känna. Kanske vänner för livet? :)

 

Och jag blir jätteglad om jag kan hjälpa andra i samma situation och kanske hjälpa andra att upptäcka cancer i ett tidigt skede. För jag trodde ALDRIG att jag hade cancer. Jag gick med min knöl på halsen i flera flera år. Den förändrades inte och den gjorde inte alls ont... så självklart var det inte cancer! Trodde jag... Som tur var så gick jag iväg ändå till läkaren och kollade upp den där konstiga knölen och jag är verkligen jätteglad att jag i allafall har fått minst två andra att göra samma sak:




Jag hoppas verkligen att ni fick mycket positivare svar än vad jag fick! För oftast så är knölarna ofarliga, men det är alltid bäst att kolla upp dom så fort som möjligt för jag tror att alla tänker som jag gjorde: Inte får JAG cancer...

#1 - Malin

Ja.. knölar bör man kolla upp i tid. Även om det kan vara svårt att göra det, just eftersom man är rädd för att få ett hemskt svar. Själv hade jag en tumör på halsen när jag var elva år. Stor som en vindruva var den och satt under ena örat.Jag vågade inte säga ngt till mina föräldrar, var nog rädd för vad det kunde vara. Och dom såg inget, eftersom jag alltid hade håret hängande där. Men en dag upptäcktes det, jag opererades, och allt gick väl. Den hade inte spridit sig.

Det underliga med den sorten jag hade var att det var en "äldretumör", en sådan man inte får förrän man passerat trettioårsåldern.

Så som sagt, jag mår bra, men man blir lite extra vaksam på sina barn, och en själv oxå för den delen.



Fin blogg du har förresten!!

#2 - Ninna

Jag tycker att det är starkt av dig och dessutom jättebra att du delar med dig av din erfarenhet av och tankar kring sjukdomen. Det kan ge dem som oroar sig över en knöl en puff att söka vård likväl ge dem som delar din diagnos stöd och bra information.

När jag fick min cancerdiagnos, synovialt sarkom, googlade jag mig blå efter information och hade jag då hittat en blogg som din hade jag blivit överlycklig.

Kram!

#3 - Mirka igen

Vi har fortfarande inte fått slutgiltiga svar så jag antar(ska man inte göra) att det inte är något så allvarligt. Enligt läkaren får vi veta om ett par veckor.



Känns väldigt skönt att vi kollade upp saken och att man får svar på alla funderingar kring det så småningom.



Ta hand om dig!

#4 - Marie-Louise

Vilken tur att även andra har kollat upp knölar som dom har gått med länge. Tänk vad en blogg kan göra :)