bambi

Kort klänning som brud?


En kort klänning känns bäst när det gäller ett strandbröllop, man slipper sanda ner klänningen. Och det finns ju faktiskt många fina korta klänningar även om man inte ser brudar i korta klänningar så ofta.

Det är så fint när man smyckar klänningen med blommor och i Thailand så finns ju orkidéer i mängder! Brudbuketten ingår i "bröllopspaketet" som vi köper av bröllopskoordinatorn, men jag hoppas att man då får välja färg/färger och blommor.
#1 - Anna Svensson Crona

åh en kort klänning är fint på en strandbrud! Det tycker jag du ska ha.

#2 - Anna Kaagaard Kristensen

Jag tycker nästan att kortare klänning är finare, det känns modernare, inte så gammalmodigt :)

#3 - Natali

Buketterna i Thailand är hiskeliga....med en massa plastsnören och plast rosetter. De kan inte göra blombuketter i Thailand...inga snygga alltså. Så se till att välja ex vita orkider utan band och krafs.

#4 - Carina

Vackert :)



Det är klart att du måste få välja färger på buketten, det är ju din dag, inte bröllopskoordinatorns.

#5 - ellen

Vad fint med kort klänning. Bar själv vadlångt på studentbalen och jag kommer garanterat inte ha hellångt när jag gifter mig i framtiden.

#6 - KisseGirl

Vacker, gillar blombollen åxå, annorlunda!

#7 - Evelina

Jag hade ju halvlång och man känner sig som världens vackraste även i en sån :-)

#8 - Slummy Mummy

Hej, rolig blogg!

Kolla in min blogg, klicka på arkiv maj så får du se lite strandbröllop. Jag hade rätt kort klänning och flipflops. När ska ni gifta er?