bambi

Nostalgi inflation
Under sommaren så brukar det köras en massa repriser på TV och denna sommar är ju inget undantag. Det är verkligen en nostalgi tripp!

ER (Cityakuten) - TV-serien som startade hela sjukhus-trenden. TV-serien som gjorde att alla tonårstjejer blev kära i George Clooney. Få er läkardos på TV3 runt kl. 12 varje vardag...

Beverly Hills - Åååh... nostalgitrippen numero uno för alla 80-talister. Alla var ju kära i Dylan och Brandon och alla ville se ut som Kelly eller Brenda. Dom var så coola och så snygga... nu är deras frisyrer inte lika häftiga och det känns lite skumt att se 30-åringar att spela 17-åringar men det är ändå kul att se och drömma sig tillbaka  :)  Visas på TV4 runt kl. 16-17

Twin Peaks - TV-serien som alla pratade om i början av 90-talet men som jag (som är född 1980) var för liten att se på. Det sändes för sent och var nog för läskigt, tyckte mamma. Nu sänds det också för sent (runt kl. 23 på kanal 9), men nu är det anledningen min mamma utan att jag själv är mamma.... Så jag kommer aldrig få veta vem som mördade Laura Palmer...
#1 - Apan satt i granen

Jag och en vän hade Twin Peaks Marathon en helg för länge sedan. I slutet var jag så less på det att jag inte orkade titta mer, så jag vet heller inte vem som mördade Laura Palmer ännu.



#2 - Sophie

30 åringar!?... Nja nu var du ute och cyklade. Men ja, nostalgi är de allt!

#3 - Jacks mamma *Ung, högskolestuderande mamma*

Inget slår ju beverly hills ;)

#4 - Jyoti

Jaa, Bevvan!! Följde det slaviskt, 80-talist som man e (82:a)! Brenda var favoriten. Minns även att jag tittade på Twin Peaks tillsammans med min storasyster ;-)

#5 - Jenny i Dalby(mamma till tre)

Men du som 80-talist var väl alldeles för ung när Beverly Hills började sändas? Jag som är sex år äldre än du kollade slaviskt när det började sändas 1991...då kan du ju bara ha varit elva år! Men det kanske gick i repris senare? Kanonserie hur som helst, precis som Twin peaks och ER :-D

#6 - Sara - Mamma till Max snart 2 år

Jag och min man har köpt alla säsonger av Beverly Hills på dvd. är ju så bra =)