bambi

The Informant


Jag brukar gilla Matt Damon så därför överraskade jag sambon igår med att hyra filmen "The Informant".

The Informant handlar om en ganska högt uppsatt man på ett företag som framställer majsstärkelse. Det är bara det att företaget håller på med priskarteller, vilket är olagligt. Han börjar spela in möten och samtal i smyg åt FBI. Det är bara det att han själv är intrasslad i en massa olagligheter själv och det kommer bara fram mer och mer saker ju mer Matt Damons rollfigur klantar sig. För ja, han är en riktig klant och det är det som gör hela filmen så rolig.

The Informant är helt klart en sevärd film och värd att hyra. Jag ger den en stark 3:a av 5 möjliga.

#1 - - Alexandra!

Hej! Nu ärd et jag igen (som du frågade efter en Bloggsvar-inbjudan). Alltså, det är något gravt fel på deras hemsida, jag lyckas verkligen inte skicka i väg ett inbjudan till dig. Stämmer mailadressen jag fick av dig - > [email protected] ?