bambi

Tips! Gör dina egna tavlor!
Min kompis och jag pratade om kameror här om dagen. Hon ville ha en bra kamera för att kunna fota t.ex. fina bilder av bakverk och maträtter. Hon tipsade om att man då kan själv göra förstorningar utav dom och rama in och ha som tavlor, istället för att köpa färdiga bilder. Det tyckte jag var ett väldigt bra tips!

Jag brukar bara tänka på att göra förstorningar av bilderna som jag har tagit på familjen och speciellt barnen. Men jag tror att jag ska ta och göra några förstorningar på cupcakes och hänga upp i köket eller kanske någon fin bild på någon blomma. Det blir ju så mycket mer personligt och så kan man minnas tillbaka till den tiden då man orkade baka en massa och pyssla med blommor  :)

 

Ibland får jag till riktigt bra bilder (tycker jag själv ;) ) med min kompaktkamera, som är en Casio Exilim.




 P.S. Glöm inte att vara med och tävla om en personlig barntavla från Barntavlor.nu
#1 - Linda Andersson

Jag tog bilder med min kamera förut, skrev ut dem på skrivaren och ramade in dem, ser ut som vilken annan tavla som helst, bara det att jag kan säga att det är jag som är "konstnären".