bambi

Ann vs. Mia



Ann Söderlund och Mia Skäringer skriver både krönikor och det är ganska så lätt att hitta många likheter dom emellan. Båda är mammor som skriver ärligt om livet och hur det är att försöka balansera småbarnslivet och kärlekslivet men också arbetslivet och det sociala livet...

Även om dessa två kvinnor är väldigt lika så kan man hitta nyansskillnader. Jag tycker att Ann är mer burdus och rå än vad Mia är. Mia kan stundvis vara riktigt poetisk, hon är ju även komiker och det lyser ju igenom också. Så beroende på smak så kanske man föredrar den ena av dessa två kvinnor, min favorit (vilket ni kanske redan har listat ut) är Mia. Jag läser även hennes blogg och gillar hennes ärlighet.

Men jag gillar båda, båda ger lite mer distans till mammalivet. Dom vågar släppa präktigheten och visa att man inte måste vara perfekt. Det är nog nyttigt att inte hela tiden vara perfekt som mamma, om inte annat så lär vi våra barn att det är normal att göra fel ibland. Det är något jag måste försöka jobba på... mitt behov av att allt måste vara perfekt hela tiden.

Har ni någon favorit av Ann och Mia?
#1 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIAMIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA MIA

#2 - Martina - Tävla hos mig om upplevelsebox värde upp till 1000:-

Håller fullständigt med föregående talare! :-)

#3 - Malin

Finns inte en möjlighet att man kan vara en perfekt mamma, vän, livspartner. Då måste man vara en robot för att lyckas med det. Ingen är väl perfekt, och det är väl tur att man kan inse det.. och även bjuda på det. Tänk vad tråkigt allt skulle bli om allt var perfekt, jämt!