bambi

Bombadera mig med filmtips!
Jag tänkte kolla på en massa film när jag sitter inlåst så kom gärna med en massa filmtips! Vilka är era favoritfilmer?
#1 - Jennie

hmm , svårt ! Men jag tycker ju om de svenska filmerna som beck , wallander , maria Vern & liknande . Eller kan du försöka få fram lite utav kultserierna , som tre kronor & rederiet om du gillade sånt !



Sen har jag en hel del filmer som man bli fruktansvärt gråtmild av , men de kan jag tipsa om en annan gång :)

#2 - Beatrice, mamma till skrutten Robin

Vi kollar på rätt mycket film här hemma, men det är inte jätte ofta det är någon bra film man ser... Skulle jag rekomendera någon så The book of Eli kanske, slutet av filmen gör att hela filmen blir bra :)

Annars är min favoritfilm genom tiderna Notting Hill :)

#3 - Susanne

Hej!



Om du inte har sett serien 24,...så ta med dej boxarna,..och sen lovar jag dej att tiden går fort!

#4 - elma

Den där franska dokumentären "Babies". Den är jättefin, man mår bra när man ser den och så inser man att vi trots altl inte är så olika. Se den!



http://www.youtube.com/watch?v=1vupEpNjCuY

#5 - Caroline

Som Beatrice sa så är The book of Eli riktigt bra sen så gillar jag The blind side, kommer inte på någon fler just nu :)

#6 - Dr Molly

Här tittas mycket på film! Några favoriter senaste året har varit "Gone baby gone", "Shutter Island", "Inglorious bastards" och "Juno".



Men om du vill ha feel-good är några av favoriterna Love Actually, Holiday och As Good As it Gets.



KRAMAR

#7 - Dr Molly

Här tittas mycket på film! Några favoriter senaste året har varit "Gone baby gone", "Shutter Island", "Inglorious bastards" och "Juno".



Men om du vill ha feel-good är några av favoriterna Love Actually, Holiday och As Good As it Gets.



KRAMAR

#8 - Erika

LEON!

#9 - Hälsa & Träning

http://www.hemmakvall.se/Pages/Produkt.aspx?varugrp=1&typ=Nytt&faktanr=81951&k=4

Back up plan - riktigt mysig film! Tjejig tyckte min sambo :)



http://www.hemmakvall.se/Pages/Produkt.aspx?varugrp=1&typ=Topp&display=&faktanr=81957&k=4

Death at a funeral - Komedi som jag har hört skall vara rolig, har dock inte sett den själv!



http://www.hemmakvall.se/Pages/Produkt.aspx?varugrp=1&typ=Topp&display=&faktanr=80330&k=4

Dear John - ytterligare ett filmtips som jag fått av en vän. Tror att jag skall gråta till den i helgen :)



http://www.hemmakvall.se/Pages/Produkt.aspx?faktanr=51188&k=4

Polarexpressen - mysig, tecknad och julig film!



Hoppas att du hittar någon du gillar bland alla kommentarer, tipsa oss gärna sen!

#10 - Carolin

Little miss Sunshine, Sagan om Ringen-filmerna, Harry Potter-filmerna, Shutter Island, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, PS I Love U

#11 - Anonym

The notebook, Juno, Mothers and child (faktiskt inte hunnit sett ännu (!) men mkt bra skådespelare, ska försöka ta mig tid ihelgen till den, , Dear John, The last song, You got mail,

#12 - Christine

Jag skulle ha Harry Potter-marathon och sedan se den sjunde filmen när jag kom ut. Annars är "Finding Neverland" väldigt vacker, "Nyckeln till frihet" storslagen, "Elling" en norsk favorit, "Smala Sussie" rolig, "True blood" en favoritserie och "En riddares historia" mysig.

#13 - Sarah

Blandade förslag:

Juno, Shutter island, Lost in translation, Little miss sunshine, Trolltyg i tomteskogen, Inception, Moulin rouge, Dark water (asiatiska vers), Boys dont cry, O brother where art thou?, Elliott, Amelie från Montmartre m.fl.



Men det är ju bättre med serier egentligen, för då får du ju tid till seriemarathon. Då måste jag rekommendera:

1. Dexter

2. Breaking bad

3. Tusen bröder

4. McLeods daughters (aus drama, med väldigt vacker miljö).

#14 - Angelica & Viggo

Jag rekomenderar Salt med Angelina Jolie och Knight & Day med Tom Cruise och Cameron Diaz. Spännande actionfilmer som roar. =) i alla fall Knight & Day är typ actionkomedi, Salt är mer "bara" spännande. Men de är superbra tycker jag! De är nya de filmerna men finns att hyra.

#15 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Jag har fått tips om följande, som jag har i mitt "böcker-jag-ska-läsa-och-filmer-jag-ska-se-arkiv:

http://ninaruthstrom.se/filmer-jag-vill-se-bocker-jag-ska-lasa/



* Baby mama

* Little miss sunshine

* Dan in real life/Min brors flickvän

* Vantage point

* I rymden finns inga känslor (svensk)

* Det(/allt?) som är vackert

* Himlen är oskyldigt blå

#16 - Camilla

The Shawshank Redemption (nyckeln till frihet)

Inception som många redan sagt.. :)

Schindlers list är braa.

Saving private Ryan.

Wall-E är en jättebra animerad film, dock pratar de typ aldrig i den.

UPP är en annan heelt underbar animerad famoljefilm.

Avatar är en film alla borde se. Den bästa filmen jag vet, helt fantastisk!!

Groundhog day (Måndag hela veckan) är en rolig gammal film.

Stand by me är en klassiker som är JÄTTEBRA.

V för Vendetta är bra.

Hoppas du hittar några filmer du gillar så att tiden förhoppningsvis går lite fortare för dig där inne. Jag kommer att tänka på dig.

#17 - Linda

Jag skulle kolla på Twilight-filmerna (den tredje kommer ut på DVD i morgon). Eller en True Blood-box. Eller Prison Break.



Hm, trots att vi tittar rätt mycket på film kommer jag bara på TV-serier nu. :-D

#18 - Cissi

"The secret life of words" är en riktigt bra film, om man gillar lite djupare filmer.

#19 - Beata

The blind side med Sanda Bullock, hon fick en Oscar för den, fantastisk film baserad på verklig händelse, den stärker och är en positiv film.



#20 - Att vara någons fru

Jag rekommenderar ett seriemaraton! CSI, Dexter eller Big Love :)

#21 - Soffan

Jag snöade in på True blood när jag väl började titta! Det gick ju bara inte att sluta! :-)



Filmer jag sett nyligen som var okej:

Valentines day

Hot tub time machine

Gran Torino

No country for old men

Grown ups

Slumdog millionaire

#22 - Mimmi

Solsidan

Harry Potter

Wallander

Skärgårdsdoktorn

Greys Anatomy

#23 - Fiona

Hej!



En film som jag sett MÅNGA gånger och inte tröttnar på är "Baksmällan" (Hangover), skrattar varenda gång jag ser denna film, underbar!

Mamma Mia är ju annars en film man kan se om och om igen, probemet är bara att jag blir så rörd varenda gång och sitter och lipar. Kanske bättre att du ser roliga saker nu när du ska in på behandling.

Kram Fiona, flitig läsare

#24 - Anonym

* The Box



* A perfect world

*changeling

* milliondollar baby



Fantastiska filmer som man minns!

#25 - Kristin

Prison Break serien är något ingen får missa. Den är hur bra som helst! :)

#26 - Tankgirrl

Jag kollar mest på komedier och mord och blod, Kan tipsa om" I love you man" helt hysteriskt rolig! "the hangover"- underbar! "Smala Sussie" " 10 orsaker att hata dig" (heath ledger.....)

" still Crazy" , "knocked up"



Lycka till massor! Hoppas tiden går fort!

#27 - Nathalie @ Bloody Disgusting

Hej! vad kul att be om filmtips, jag kan ge dig hur många som helst. Vad tänkte du dig för kategorier? Gillar du skräckfilmer? Vet inte om jag frågat dig om det tidigare?



#28 - Jyoti

Jag älskar ett päron till farsa- filmerna (särskilt 2:an och 3:an) och Tilbaka till framtiden- filmerna. Haha min man är så trött på mig...

Sen är där ju Percy Jackson, den tyckte jag var bra.

Gillar även Underworld filmerna, särskilt den senaste.

#29 - Maol

Ikväll visas Hellboy 2 på tv6 klockan 21:00.

Den är så bra och så vacker gjord. Kika på den vetja! ^_^

#30 - jenny

Million Dollar Baby, Babel, Them, 21 grams, Night of the living dead, dawn if the dead, day of the dead, 28 dagar senare, 28 veckor senare, The Devils Rejects, Cloverfield, Mamma mia, Släkten är värst + Familjen är värre, ett päron till farsa filmer, tomten är far till alla barnen, Zodiac.

gamla Bette Midler filmer som Hocus Pocus, Föredetta fruars Klubb, Big Buisness.



Där var lite blandade filmgenres.

#31 - Michan

Så svårt, vad gillar du???

Jag håller med några ovan 24 är den bästa serien som någonsin gått så spännande att kan sitt många timmar i sträck och prision break lika så, när du är klar med dom har din vecka gått;)

My familys secret och 9 dead är bra spännande filmer.

Här får du en länk där du kan hitta näst intill allt du vill se men endast på engelska så om du måste ha text är det inget.

Stor kram och lycka till.

http://www.free-tv-video-online.me/movies/

#32 - Milo

Twilight filmerna :)

#33 - Linda

tipsar istället om världens bästa tv-serie, sons of anarchy. ser att du redan fått en massa massa tips så chansen är inte så stor att du just följer mitt lilla tips, men OM du gör det, så kommer det förändra ditt liv. det mest välgjorda som nånsin sänts på tv.. lycka till med din behandling! tänker på dig!

#34 - Malin

Phoebe In Wonderland

Where The Wild Things Are

Billy Elliot

The Imaginarium of Doctor Parnassus

Secret Window

About A Boy

Easy A

Four Lions

Get Him To The Greek

#35 - Moa

(500) days of summer

Sherlock Holmes (den som kom ut nyss alltså)

Shutter Island

JUNO



Mina absoluta favoritfilmer för tillfället! 500dos, juno och sh har sådan underbar dialog och skådespelarna är helt fantastiska. Shutter Island vrider om i hjärnan på en lite granna, jätte bra är den iallafall! :)

#36 - null

En stor favorit är Borta med vinden :-) Annars kan jag tipsa om Tootsie, The Thing, The Descent, If only, P.S. I love you, Just visiting, The Great Escape etc.

#37 - Anonym

Mitt tips är att du blir medlem på en sida som heter Filmtipset, http://nyheter24.se/filmtipset/

(obs obs, detta är ingen reklamkommentar eller dryg spam ;)

Där kan man, efter att man har betygsatt några filmer man redan har sett, efter en skala på 1-5, få tips om filmer du kanske kommer att tycka om . Deras filmtips baseras på de filmer du har satt högst betyg på. Jag har hittat otroligt mycket bra film på det här sättet!

#38 - Carro

...det var alltså jag som tipsade dig om Filmtipset :) Sidan hann uppdatera sig.