bambi

Dag 11 – Mina syskon

Jag har inga helsyskon, bara halvsyskon och dom är mycket äldre än mig. Så man kan nästan kalla mig för "ensambarn" eftersom jag har vuxit upp ensam utan syskon.

Men jag har två halvsystrar på min mammas sida och en halvsyster och en halvbror på min pappas sida.

På min mammas sida har vi mina två systrar - Eva och Pia.

Eva är den utav mina halvsyskon som jag har bäst kontakt med. Hon och hennes tre barn trivs jag jättebra tillsammans med och vi brukar träffas då och då. Hennes äldsta son är bara 6 år yngre än mig och i vissa perioder var hennes barn nästan som syskon till mig.

Pia är mitt yngsta halvsyskon och det skiljer ändå 14 år mellan oss. Hon bor kvar i USA och har en son. Vi har sporadisk kontakt via mail och Facebook. Hon bodde med oss i USA (vilket Eva aldrig gjorde) men flyttade hemifrån ganska så tidigt.

På min pappas sida har vi - Lena och Jan


Jag har inte haft lika mycket kontakt med mina syskon på min pappas sida. Träffar dom några gånger om året och min halvbror Jan har en son som bara är en månad äldre än Zack och Lena har en dotter som är 7 år yngre än mig.

#1 - Nina

Vilka är dina tankar om att växa upp utan syskon?

#2 - Nina

Vilka är dina tankar om att växa upp utan syskon?