bambi

Dag 12 – I min handväska



Handväskan som jag använder just nu kommer från Odd Molly och heter Smyrna Purse. Jag blev lite besviken då den från början skulle ha broderier på framsidan, men så blev det inte. Sen så har det blivit ett stort hål i innertyget, vilket också är en besvikelse.



Trots dessa besvikelser så tycker jag att den är snygg. Men det är nog snart dags att byta ut den, tyvärr.


 

Det som finns inuti den är en massa nödvändiga och kanske inte lika nödvändiga saker: Plånbok från Orla Kiely, Läppglans (som jag aldrig använder) från Odd Molly, Munvatten (min största skräck är att ha dålig andedräkt), Mobiltelefon, 3 pennor (en röd förstås, om jag behöver sitta och rätta uppsatser på tunnelbanan), Näsdukar, Våtservetter, Nycklar och en extra blöja till Leah (brukar väldigt sällan ha skötväska med mig). Jag brukar även ha digital kameran i väskan, men den fotade jag med så den kunde ju itne vara med på bilden!

Saker som känns mest nödvändiga (förutom plånbok, nycklar och mobilen som känns självklara) är näsdukar OCH våtservetter. Ett tag så hade jag bara våtservetter i handväskan, men det var ju inte så trevligt att bli blöt om näsan när man skulle snyta sig! Sen så är våtservetter ett måste när man har barn.

Pennor är också otroligt bra att ha i väskan...

Har ni något som ni inte kan vara utan i handväskan (förutom dom självklara sakerna)?

#1 - vickan

Anmäl dig till veckans blogg :) Kram Vickan!

#2 - Princess<3

fin blogg du har :)<3

#3 - vickan

VA?

#4 - tilda

ha en trevlig andra advent :)

#5 - Charlotte

Väldigt praktisk väska! Jag tyckte den verkade riktigt snygg, bättre än produktbilden. :)

Förutom de självklara måstena så brukar mitt måste variera. Från läppglans, glasögon till allergimediciner. Men återkommande är nog en extra parfym. En sån där liten roll on som är så praktisk när man känner sig mer än redo för en raggardusch.

#6 - E M I R A

Tjena, här kommer jag igen!

Hoppas du haft en bra helg? :)

#7 - Jeanette

Vilken fin blogg du har :)

hoppas allt är bra med dig :)

#8 - A-en blogg om allt möjligt.

Söt bakrund du har på din blogg ! :)

#9 - Tina

Jättefin handväska!! Kramar

#10 - tiff

Vinn ett par riktigt snygga leopardklackar från bubbleroom!!!!

Vill ni ha ett par andra skor är det också helt okej !! :D

#11 - julia

Dagens blogg på min blogg!

Var med vet ja!! <3

#12 - Kitty

Vad dålig stil att du inte fick med broderiet / fjärilarna! :o

#13 - JOSEFINE

alltid kul när folk visar upp sina väskor ;P vad har du för planer ikväll? :)

#14 - becky

hoppas du blir frisk snart från denna hemska sjukdom!

#15 - SofiaE

Tja, fin blogg!

Allt bra?

#16 - Sara

allt bra med diig?:)<3

#17 - suss

jag kan inte vara utan min vododoll som ger mig tur. Den är med alla mina väskor.

#18 - Anna

Måste bara höra vart du köpt plånboken?

Har varit på jakt efter en ett tag och din var ju urfin!

Hoppas du snart får komma hem till familjen=)



#19 - ? ? ? BAMBI - isolerad på sjukhus över helgen ? ? ?

Anna Den kommer från FOLK (http://folkmalmo.se/), men jag tror inte att den finns kvar längre.

#20 - Angela

Vart har du köpt din plånbok? Vet att du skrev det i samband med att du köpte den men orkar inte leta efter det inlägget. Den är jättefin och jag är väldigt sugen på att köpa en sådan.

#21 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - isolerad på sjukhus över helgen ♥ ♥ ♥

Angela Det har jag svarat på precis här ovanför :)

#22 - Martina - min första tävling börjar i morgon!

Nej nej våtservetter är INTE ett måste när man har barn haha

Min dotter visade väldigt snabbt runt puppiluran att hon inte tålde våtservetter.

En påse med ordninggjorda fuktade tvättlappar med lite olja på funkar utmärkt och håller bra i väskan :-)

#23 - Susanne N

Ja säg vad man Inte har i väskan.

Allt från pennor, almanacka,smink,näsdukar.m.m

Börsen som ska vara i väskan är i jackan,samma gäller mobilen i jackfickan. De viktigaste sakerna har man närmast kroppen. Va knasig man är eller?



Ha de så gott

Kram

Sussi