bambi

Dag 15 - Mina drömmar


Jag i poolen på ett av våra hotell när vi var i Thailand 2003


Jag och sambon har pratat och drömt om att vi skulle gifta oss på en strand i Thailand ända sen han friade 2007. Men sen så blev jag gravid (två gånger) och det kändes som om det aldrig blev tillfälle att åka iväg på den där drömresan. Ett tag så kändes det verkligen som om det aldrig skulle bli av.

Men så hände det som hände den första juni i år. Jag fick mitt cancerbesked och då kändes det verkligen som om det var dags att sluta prata och drömma och verkligen ta tag i detta med vår drömresa. Så vi började spara och spara.

Och nu är det snart ett halvår senare och vi ska snart förverkliga vår dröm. Känns nästan overkligt. Jag är så glad och lycklig. Men tänk att vi behövde ett cancerbesked för att sätta igång planerna på riktigt. Ni som läser bloggen, se till att förverkliga era drömmar utan att något hemskt måste hända först.

Jag drömmer förstås fortfarande om vår härliga resa som vi har framför oss. Men jag drömmer också om vår framtid tillsammans, som en familj. Jag drömmer om att barnen växer upp som lyckliga individer. Dom får bli vad dom vill och får göra vad dom vill, så länge dom är lyckliga och mår bra.

Jag drömmer att någon gång i livet flytta till ett mysigt litet hus. Gärna söder om Stockholm (men sambon vill norrut... så vi får se). Jag drömmer om hur barnen springer genom vattenspridaren på gräsmattan på somrarna och bygger en stor snögubbe på tomten på vintern.



Men jag drömmer också om fler resor. Jag vill se hela världen. Det ger perspektiv. Det ger erfarenheter och lärdomar som man inte kan få genom att sitta i en skolbänk. Det ger så mycket och jag vill att hela familljen ska få uppleva det tillsammans.

Det är vad jag drömmer om...
#1 - BeckaHBitcH.se - triss i gossar

är så glad över att ni ska komma iväg på resa, ni är såååå värda det! <3



Jo... som svar på dina frågor så finns samma info som i mailet i det här inlägget:

http://beckahbitch.blogg.se/2010/december/viktigt-meddelande.html



En faktasida om histiocytossjukdomar finns här:

http://histiocytos.blogg.se



Jag upptäckte att Elmer hade Langerhans cellhistiocytos genom att han hade bölder och prickar över hela kroppen när han kom ut, på förlossningen alltså. Då visste ingen vad det var och han hamnade på Neo där de fotade honom, tog cellprover osv. En vecka senare fick vi diagnosen.



Kraaam på dig

#2 - Lena -Chokladmamman

Hoppas verkligen ni kommer ha det supermysigt i Thailand. Det förtjänar du verkligen efter allt du varit med om.