bambi

Dag 22 – Det här upprör mig

Ojämställdhet & diskriminering - Och folk som inte ser eller hör när någon ignorant person säger någonting korkat. Eller dom kanske inte vill se/höra?

Barn som far illa - Ända sen jag blev mamma så klarar jag inte av att se eller höra något om småbarn som har råkat illa ut eller som mår dåligt. Det gör ont i hela hjärtat att höra sånt.

Folk som inte bryr sig om sina medmänniskor - Är det så svårt att ta sig några extra sekunder och hjälpa en medmänniska? Titta någon i ögonen och säga "tack" om den håller upp dörren. Vill inte alla leva i ett samhälle där man är trevlig mot varandra? Det verkar nästan inte så...

#1 - sara

åh vad jag håller med dig där!

#2 - Tess

Håller verkligen med dig! Sedan det där om folk som "inte hör" när någon säger något korkat. Tror många är rädda för debatt och konflikter. Man ska "rätta sig i ledet" och vara mjäkig om man har en åsikt som inte passar i normen. Jag har blivit så trött på det så numera säger jag vad jag tycker, fast försöker att inte klampa på folk då jag gör det :-)