bambi

Ett telefonsamtal
Min mobil ringde nu på morgonen. När jag svarade så presenterade sig kvinnan som en läkare från Radiumhemmet. Jag började genast tänka en massa hemska tankar. Varför ringer hon mig nu? Jag ska ju dit igen på fredag? Har det blivit nåt fel?

Men nej, hon ringde ju bara om min sjukskrivning. Hon skulle skriva ett läkarintyg åt mig. Men det är hemskt att man ska bli så rädd så fort en läkaren ringer nu.


Men det som har varit hemskast av ALLT det här med cancern var just det första telefonsamtalet då dom sa att jag skulle ta med mig en anhörig när jag skulle till läkaren. Att inte veta vad dom skulle säga. Ovissheten. Var jag döende? Sen dess så har jag haft lite svårt för telefonsamtal med läkare.
#1 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Usch jag förstår verkligen det. Men nu ska det förhoppningsvis inte behöva vara några överraskningar mer.