bambi

Snart 10 kg



Min stora tjej! Vi var på 8-månaders kontroll idag och jag hade ju gissat på att Leah vägde ca 10 kg. Men hon väger inte riktigt det... vågen stannade på 9645 gram och mätstickan visade på 74 cm.

När Zack var 8 månader så vägde han nästan lika mycket (9635 gram) men var lite kortare (72,2 cm).

Så även om Leah är en liten tjockis nu så är jag inte ett dugg orolig. Zack är rätt så smal nu, bara rund om kinderna  :)


I väntrummet på BVC


Zack fick ett klistermärke av vår snälla BVC-sköterska


Sen gick vi och åt lite lunch, det blev lite Yakiniku

#1 - Sigrid

Äsch, vissa bebisar är tjocka, det har inget att göra med hur de ser ut sen vad jag vet! Zack är ju knappt ens rund om kinderna, ser ut som en vanlig tvååring :)



Skulle gärna nalla nåt kilo och några cm till Svante, han väger knappt 7 kg och är 65 cm, och snart 10 mån.. :/

#2 - Sophie

Kör ni mycket kläder i 74 eller mesta dels 80? Måste få fråga, hur länge kunde Zack ha 86?



Mvh Sophie

#3 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - snart bröllop och föräldraledig i Thailand!! ♥ ♥ ♥

Sophie Vi kör bara på storlek 80 nu på Leah.



Va jag minns så hade nog Zack inte storlek 86 så länge, kanske ett par månader. Medans han har haft storlek 92 längre.

#4 - Beata

:-) Min tös vägde det vid 1 års kontrollen. Men alla bebisar är olika så klart, du har inget att oroa dig för, när hon börjar röra på sig så kommer vikten regleras mer.

#5 - Docklisa

Jag tycker faktiskt ni är lite läskiga som snackar om ev övervikt på bäbisar. Det hade varit en sak om ungen hade varit smällfet men hallå!!! Ta inte ut era egna viktproblem på barnen! Och ge ungen mjölk!

Min dotter är 20 år, så jag har väl srötte erfarenhet än er. Hon är177 o väger 60 kg, precis som sin mamma. Och jag kan garantera er att jag aldrig klagade på hennes olika vikter. Sådant skapar bara obalans i psyket o kroppen och börja klaga över bäbisarnas vikter så kommer ni att skapa de störsra nervvraken i svensk historia!

Förresten så påminner detta om fjollorna i skolan, tjej fjollorna alltså "åh, är jag tjock? Tycker du att jag är tjock?" fast de visste att de var ganska normala men ville att alla skulle säga att de var så snygga, fast de såg ut som alla andra. Nu låter det som samma sak fast om barnen "åh, tycker du att min bäbis är tjock?" Nej, lilla du. Ditt barn ser ut som alla andra bäbisar! Varken MER eller MINDRE!

#6 - docklisa

större ska det stå, det antar jag att ni förstår