bambi

Söndagstankar


Imorgon är det dags att fräscha till håret med lite slingor och lite klippning. Ska bli så skönt! Är lite orolig hur det ska gå att ha med sig Leah bara...

Jag längtar lite till julen och nästa helg, men samtidigt så vill jag inte att tiden ska gå så fort. Det är ju så mycket som måste hinnas med innan dess! Mest orolig är jag över alla papper kring det juridiska med vår vigsel i Thailand... hoppas att vi ska hinna få ordning på dom.

Hur ska bli med våra räkningar när vi är borta två månader? (Jag hatar att vara sen med räkningar...) Är jag inte klok som tar med mig mina två småbarn på ett livsfarligt flygplan?? (Jag har haft en liten fetish att titta på dokumentärer om flygplanskatastrofer...) Kommer vi bli mycket sjuka där nere? Hur ska jag ta med mig vigselringen? Vågar man ha med sig den i handväskan??

Såna tankar far runt i mitt huvud just nu....
#1 - Cissi

http://www.dt.se/pralin/bloggar/hemma/villadiy/#DTTop



Har du sett den bloggen? dom ska också vara borta i Thailand i två månader :)

#2 - Karin

När sambon och jag förlovade oss på Rhodos så hade vi på oss ringarna medans vi reste och tog av dom sen tills det var dags liksom

#3 - Martina - Tävla hos mig om upplevelsebox värde upp till 1000:-

Vi var ju flera månader i USA förra året.

Vi löste räkningarna ganska enkelt. Man vet ju för det mesta precis vilka räkningar som väntas. Skriv upp dem och de som brukar ha samma OCR varje gång kan du ju lägga in på internetbanken i förväg (om ni nu använder det), de övriga kan man ringa till företaget alternativt gå in på websidan för att se vad OCR numret är och betala via internetbanken från plats i Thailand.

Ni kommer ju ha någon som bor hos er oxå. Ta hjälp av den personen som kan maila er när det kommer räkningar.

Så gjorde vi, det funkade bara bra :-)

#4 - GBP

Be någon du litar på ta hand om era räkningar:-)



http://healthaboveall.blogg.se - bloggar om livet efter en magsäcksoperation

#5 - Angelica & Viggo

Ett tips. Vi har en kompis som jobbade några månader i Kina och då satte han autogiro tillfälligt på ALLA räkningar under tiden han var borta. Så han slapp tänka på räkningarna överhuvudtaget.

Det enda var att vi som passade hans lägenhet höll koll på om det kom någon oväntad räkning och då meddelade vi bara honom OCR nr så betalade han den via internetbanken där nerifrån.