bambi

Vår julafton

 

Vi firande julafton hemma hos sambons farbror och hans familj.
Det var en väldigt snöig och kall julafton i år!



Jag och Leah sitter och väntar på att vi ska åka iväg till
Roland (sambons farbror) och Lena.



Vi håller på och klär på barnen i hallen. Svärmor tyckte att det skulle bli en sån fin familjebild men sambon vägrade att titta upp  :)



Väl hemma hos Roland och Lena så dök ju tomten upp utanför altandörren!
Se så fint skägg han har (vi fick ta till bomull)!

Vi visste ju inte riktigt hur Zack skulle reagera när tomten kom inklampandes.
Men så här var reaktionen:



Zack var inte ett dugg rädd för tomten. Kanske för att vi har pratat så mycket om honom? Och kanske för att vi inte tvingade fram honom till tomten eller nåt. Men han gick själv fram till tomten och hämtade sina paket.

Och mycket paket blev det, Brio tåg, väska, hopp-grodor, bok, lastbil, varukorg, leksaks-brödrost, mm. Favoriterna var nog tåget och handväskan.

Även Leah fick några julklappar, ett leksakståg, en jättefin nalle
och så denna fina dress:

Lena sa innan vi öppnade paket "nu kommer ni att skratta"   ;)



Även jag hade varit snäll i år tyckte tomten och kom med detta fina paket till mig:



Innehållandes ett stort set med doft av kokos.

-Något som jag har fått påpeka... hrmm... tre gånger... att jag önskar mig. Senast dagen före julafton då sambon ringer och säger "Apropå ingenting. Om du får välja, kakao eller kokos?". Då var han osäker på vilken det var jag ville ha nu igen... haha...



Efter all julklappsöppning blev det sällskapsspel innan maten. Mycket trevligt  :)

Hoppas att ni också hade en fin och trevlig julafton!! Idag blir det ännu mer besök och julklappar då vi ska hem till min mamma och sen till min syster!

#1 - andrea

aah, jag fick kakao jag, känner mig lite som en chokladpudding hehe :)

God fortsättning!

#2 - sara

min son blev inte heller rädd. skönt tycker jag! blir så mycket mysigare och roligare med tomte på julafton =)