bambi

När produktbilden inte stämmer överens med verkligheten

Det har hänt tidigare att Mollysar inte riktigt har stämt överens med produktbilden. Till exempel i förra årets höstkollektion så var det tryck fram med Odd Mollys logga på pointelle-plaggen, men i verkligheten fanns inte trycket på plaggen.

I vårkollektionen så är det Smyrna purses produktbild som inte stämmer överens med verkligheten och denna gång tycker jag att det är väldigt STORA skillnader. Se själva:



Verkligen tråkigt eftersom många webbutiker använder produktbilden och då tror man att man ska få hem en sån väska! Själv så tycker jag att den är fin ändå, men man känner sig lite lurad. Det är ändå en väska för 2000 kronor och då vill man veta vad det är man köper.

#1 - Elin

oj! vilken skillnad. dåligt.

ha en bra dag.

#2 - Bina - everydaymolly

Men oj.. det var en väsentlig skillnad det här. =( trist!

#3 - Anna

Det värsta är ju Odd Mollys löjligt höga priser. Plaggen håller i regel inte högre kvalitet än exempelvis JC eller H&M.

#4 - Erika

Den utan fjärilar är jättetråkig. Det är ju fjärilarna som gör själva väskan tycker jag. Köpte du väskan Bambi ? Hade jag gjort det hade den åkt tillbaks med klagomål.

#5 - emma

Jag tycker att du ska klaga på väskan. Även om du gärna vill ha den så är det ju inte den väskan du har beställt och det känns fel att odd molly lägger upp bilder på saker som inte stämmer överens med originalet. Skulle man sen vilja sälja vidare väskan för att man har tröttnat, eller av andra orsaker, så är det nog lätt att bli anklagad för att det är en dålig kopia personen har fått hem.



Så prata med butiken där du har köpt den. Det är falsk marknadsföring när man visar en bild på något som man inte får när man väl köper produkten, och jag tror inte att det är tillåtet.



Lycka till!

#6 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Jag beställde väskan från DeepFling (i USA) och jag har varit i kontakt med dom. Dom väntar svar från Odd Molly angående väskan.

#7 - Ina

Nä men du det där tycker inte jag är helt okej, oj vilken skillnad!! :-o Det är ju de detaljerna som gör att den är så fin, hade blivit väldigt besviken om jag köpt den och fått hem den så där. Har funderat på köp men nu gick den bort faktiskt, synd på en annars fin väska...

Ska du behålla den eller?

Kram Ina

#8 - Lena

Anna: inte bättre kvalitet än H&M? Ha ha :-) Den var bra! Jag köpte mycket på H&M när jag var yngre, hur mycket finns kvar? Inget, för allt har blekts, gått sönder o.s.v. Hur många molly finns kvar? Alla. Dessutom kanske mollysarna är liiiite snyggare och mer originella. Men surt sa räven, har man inte råd blir man avundsjuk, man blir så avundsjuk tra la la :-)

#9 - Anna

Lena: Tagga ner va. Jag köpte en kettle coat igår för 4200 kr så avundsjuk är jag inte. Däremot gick min ljusrosa grandmas coat sönder efter sparsamt användande i somras. Det är inte ok med tanke på priset.

#10 - KAJS VÄRLD ♥

Gud vad dåligt!!