bambi

Ett inlägg om smink
På min lunch idag så begav jag mig ut för att shoppa lite nödvändigheter (men det blev även lite icke-så-nödvändiga saker också). Detta har gjort att jag har jätteont i höfterna nu och knappt kan gå, ändå besökte jag bara 3 butiker och gick inte alls runt mycket i dom.

Men det nödvändiga som jag skulle köpa var min favoritmascara Helena Rubinsteins Spectacular Mascara. Den absoluta bästa mascaran som finns enligt mig.

Jag sminkar mig väldigt lite till vardags (därför blir det nästan inga inlägg  bloggen om smink), vanligtvis så blir det bara:

  • * Mascara  --->
  • * Eyeliner (en billig penna från H&M)
  • * Ibland foundation (Matte Foundation från Face Stockholm)
  • * Om det behövs concealer (Cover all mix från Make Up Store)


Vilken är den bästa mascaran enligt dig?

#1 - Maria

Estée Lauder - Magnascopic! Man får långa och tjocka fransar med den, perfekt! ;)

#2 - Josefine, Blåeld

Jag använder bara Cliniques high impact, den passar mig bäst!



Ha en bra start på veckan!

#3 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Sminkar mig knappt heller, men mascara använder jag och då ska det vara Kanebo Sensai 38*C. Absolut bästa mascaran enligt mig. Tvättas bort med vatten, men bara över 38 grader, så den rinner aldrig av regn/snö osv. Kanon!

#4 - Linda

Fiberwig är bäst enligt mig, lite svår att använda och känns konstig innan man vant sig, men sen när man listat ut knepen så är den underbar.

#5 - Exklusivvardag

Tromborg är min absoluta favorit :-)

#6 - chatarina

Dior är bäst i lyxklassen och lóreal i budgetklassen..tycker jag

#7 - Apan Slimmar & Trimmar med start 105 kg

YVS har det överlägset bästa mascaran. Åtminstone om du frågar mig.

#8 - Natali

YSL har den bästa mascaran!!! Helt utan konkurrans.

#9 - Anna

Lancome Ocillision (tror jag den heter), batteridriven och ger superfina fransar. Prova den!