bambi

Kärlek

Jag omges av tonåringar, och allt vad det innebär, hela dagarna. Man får höra en hel del om alla deras känslor som bubblar upp, både bra och inte så bra känslor...

Men idag så berättade en elev om sin pojkvän och alla starka känslor hon hade för honom. Han var hennes förebild, han var allt och han var för bra för att vara sann. Hon började nästan gråta när hon berättade om honom. Jag som är gravid blev också lite tårögd... men det är så härligt att se en elev så lycklig och så uppslukad av kärlek.

För man är ju inte riktigt på samma nivå som en nykär när man har varit tillsammans med samma person i 8 år. Men jag kan däremot fortfarande känna en stark längtan efter honom och jag känner igen mig i en del av det hon berättade. Jag kan känna ibland att han är för bra för att vara sann, för mina ögon är han otroligt snygg, smart, snäll och omtänksam. Jag kan ibland inte förstå hur jag har lyckats fånga en sån bra kille och dessutom behålla honom i 8 år!! Fattar ingenting... han måste vara blind eller nåt  ;)

Men det är härligt att påminnas om alla dessa känslor man faktiskt har, men kanske inte alltid talar om för sin partner rakt ut. Till en av våra årsdagar så skrev jag en lista på 100 saker som jag älskar hos min sambo, det var den bästa presenten han har fått har han sagt.  :)   Ett tips till Alla Hjärtans Dag, kanske..?  :)


P.S. På tal om kärlek, missa inte tävlingen där ni kan vinna ett barnbokpaket med temat kärlek. Tävlar gör ni här!

#1 - Ida - Vi och hon ♥

Tyckte jag såg dig på ett gymnasium i kista igår... Gick en väktarkurs där nämligen.... Behöver kanske inte skriva skolan här...

#2 - Sara Maria Josefine

Vilken underbart fin blogg du har! Och mysig liten familj.

Jag känner igen mig i det du skriver. Helt otroligt att man är så lyckligt lottad.



Kram Sara

#3 - Ida - Vi och hon ♥ Ny blogg / hemsida!

jaha, ok. jag gick en tvåveckorskurs, vu1an, men den avslutades igår! Vi hade Dan "lilleman" som

kursledare och han var grym! (antar att du vet vem han är...?)

#4 - unique

Oh, vilken bra idé med listan. Måste jag ju bara sno från dig

#5 - Freedomtravel

Den stora konsten är inte att bli kär, utan att behålla kärleken! Att prata med varandra är nyckeln, tror jag. Låter ju enkelt, men många glömmer det...