bambi

Sambon har gett plutten en fobi


Zack har alltid gillat att bada, här är han på sin 1-års dag.


Igår så skulle plutten bada som vanligt, men när sambon försökte stoppa ner honom i vattnet så blev han jättejätte ledsen. Sambon sa att han var ungefär som Hera är när det gäller vatten. Vi fattade ingenting, men tvingade honom så klart inte att bada utan han fick gå och lägga sig ändå. Vi tänkte att han kanske var så trött och inte alls hade lust att bada.

Ikväll så skulle jag försöka bada plutten igen. Men när jag satte på vattnet så sprang han bara in i sitt rum. Jag försökte locka honom till badrummet och sa "Vill du inte bada? Plaska, plaska?", men nej... han ville inte komma till badrummet. Så jag bar in honom och klädde av honom. Började sänka ner honom och han började gråta. Jag kramade om honom och sänkte ner honom och försökte se glad ut och prata glatt. Men han stod upp i badet och kramade om mig som stod på knä utanför badkaret. Jag försökte plaska lite vatten på honom och tvätta honom lite. Han lugnade ner sig lite och lät mig plaska lite.

Så då tänkte jag att jag skulle ta fram hans vanliga badleksaker, två båtar, så kanske han blir lite gladare. Men när jag tar fram dom så blir han helt HYSTERISK och börjar gråta helt förtvivlat. Så jag plockar givetvis upp honom och kom direkt på varför han har fått en fobi för att bada...

Förra gången han badade så satt han i badet när sambon tar fram båtarna och släpper ner dom från stå-höjd rakt ner i vattnet framför plutten. Han blev förstås rädd och började gråta... men det gick att trösta honom och han fortsatte att bada en stund till. Zack brukar tycka om att bli "skrämd" lite och när man gör det plötsligt. Men det här blev nog helt enkelt för mycket för honom.

Så nu får vi avbetinga honom och få bort denna fobi. Han kommer nog aldrig leka med dom där båtarna igen... Sambon har lovat att bada tillsammans med honom en massa i helgen, det borde ju hjälpa.
#1 - Nina

Ojdå. Ja men bada på lite försiktigt men mer vågat för var gång så ger det sig nog snabbt. För Ville gick vattenrädslan oväntat snabbt över.

#2 - lady dahmer

prova att bara ha duschen på istället. och sätt dig i själv. Så fick jag bort ninjas avighet mot bad.

#3 - Plusresan

Vilket underbart sött foto =)



Jag tror precis som de andra att du ska hoppa i själv :)



Trevlig helg!

#4 - Saraicg

Såååå sööt! :O haha :D