bambi

Zack - 16 månader gammal


Idag blir Zack 16 månader gammal! Nog allt har det hänt mycket sen han var 6 månader och jag gjorde en lista över vad han kunde då. Nu, 10 månader senare så kan Zack en hel del:

* Han kan springa riktigt fort och även gå bakåt, snurra runt runt och dansa.

* Han kan säga "mamma" och sen en hel del annat som "odokodoko" och "datn-datn-datn" (som vi inte riktigt har klurat ut vad det betyder eftersom han säger så jämt)

* Han kan peka och visa om han vill dricka vatten, äta en pepparkaka eller en frukt.

* Han förstår otroligt mycket och kan peka på sin mage, fot, snopp, öra, huvud, mun och näsa.

* Klättra upp på det mesta och sedan länge också ta sig försiktigt ner på egen hand.

* Bygga staplar med plastbägare, i allafall 4-5 stycken högt.

* Han älskar att bli jagad, kittlad och bli "bollad" med.

* Han "vinkar" med båda händerna (vilket han har lärt sig att man gör när man sjunger blinka lilla stjärna) när han vill att jag ska sjunga för honom (vilket han vill ofta).

* Han har storlek 86 i kläder (fortfarande 80 på en del) och storlek 21 på skor.

* Han älskar ljus och vill hela tiden att vi ska tända ljus. När ljus är tända så pekar han ofta på dom och tittar mycket på dom.
#1 - amanda

fin blogg :)

#2 - gotteochvi♥ -GRAVID IGEN!

visst går det fort?! nu reagerar man inte ens över att de springer, hoppar och går. Första steget var ju sååååå speciellt! Och tänk, nu har vi en liten till på väg :)

#3 - gotteochvi♥ -GRAVID IGEN!

SV;TACK SÅ HEMSKT MYCKET! =)

#4 - Linda

Det märks att våra grabbar är i ungefär samma ålder! :-) Och vad fort tiden går. De lär sig så mycket nytt hela tiden.



Men just nu saknar jag ihjäl mig efter min lille kille... han har varit magsjuk så under drygt en vecka har jag bara träffat honom några ynka timmar på nyårsafton! :-(



kram!

#5 - Josefine, Blåeld

Det går verkligen snabbt med utvecklingen, jag är förvånad över hur mycket Ludvig förstår! Vi letade nyligen efter en del till en bakform här hemma och han visste direkt var den fanns! : )



#6 - Elina

Oj e d redan 16 månader sen.. Minns det som igår när du fick Zack. Hehe har jag följt dig i 16 månader nu :)

#7 - FiaS

datn datn datn...hm? Datorn? Vatten?



Det är så kul med små barns språk! Mitt mellanbarn pratade ett helt eget språk tills han började på dagis- sedan var det rena ketchupeffekten- det bara sprutade ut "riktiga" ord...



Min yngsta har så härligt ord för napp: först sa hon "bapp" men nu har det av någon anledning blivit "japp" Så hon går o frågar: "min japp- va e jappen?"



De växer fort. Kan inte fatta det. Ibland skulle jag vilja gå bakåt i tiden.