bambi

Zacks ensidiga matvanor

I tisdags så hämtade sambon Zack på dagis eftersom jag skulle till sjukgymnasten efter jobbet och jag skulle bli rätt så sen. När jag precis är klar hos sjukgymnasten ringer sambon och jag frågar hur det går (även fast jag hör hur Zack pratar glatt i bakgrunden). Sambon svarar att det inte går så bra. Jag blir lite förvånad och frågar "varför inte??".

Då berättar sambon hur han hade stått och lagat mat i köket när han hörde ett knaprande bakom honom. Han vänder sig om och då sitter Zack vid Heras matskål och sambon ser att Zack har munnen full och tuggar. Så sambon sticker snabbt in handen och gräver ur all kattmat som Zack har lyckats stoppa i munnen.

Haha... jag skrattade gott när sambon berättade detta. Han sa också att han hade gett Zack en pepparkaka direkt, för att få bort den äckliga andedräkten!

Men på sistonde så har Zack blivit lite petig när det gäller maten. Han får äta själv allt oftare (det är mest när det är väldigt kladdig mat som vi matar honom) och då har han börjat välja ut det han stoppar i sig. Förut så åt han ju allt vi stoppa i hans mun!

Men speciellt pasta är han förtjust i och då äter han nästan inget annat som finns på tallriken utan stoppar bara i sig pastan. Som idag, då blev det bara biff och lite grönsaker kvar på tallriken:



Och så här ser det ut när han av misstag tar en bit biff (han plockar snabbt ur den ur munnen också):

#1 - Miss Odess

Så gullig :)

#2 - Sofi

Det där är nog en rätt typisk grej som många barn börjar med. Elis åt typ BARA pasta ett tag.. eller BARA kött.. inte blandat inte. Fortfarande ratar han alla grönsaker förutom majs och ärtor. Men men, skam den som ger sig! Det serveras och vi hoppas på att han bestämmer sig för att smaka någon dag och inser att det ju var rätt gott.

#3 - Blom & Hilton

Let us sell our soul to the devil so we all can be slaves to the world of fashion...

#4 - Fia

Hihi, minns detta så väl...en period åt T bara kött, sen bara pasta....

Och hon älskar tomatsoppa (keldas-snäll och mild) med pasta i-kan rekommenderas! Snygg och fin är hon efteråt...



Äldste sonen åt gillade bara köttbullar en period, till slut gav vi upp och gav honom köttbullar varje kväll,...till sist tröttnade han...men det tog låååång tid kan jag säga...

#5 - Beatrice, mamma till Devin ♥

Haha, ja så kan det va.

Jag ser väldigt väl vad som väntar mig ;)