bambi

Bära Barn
Som jag tidigare har nämnt så har jag funderat på att köpa en bärsjal. Nu så har Mammashop nästan halva priset på dessa bärsjalar från Bära Barn. Den kostar bara 395 kronor istället för 729 kronor, så man kanske ska slå till?



När jag ändå beställer därifrån så blir det nog att klicka hem något av dom snygga golvskydden från Gaia & Ko för bara 49 kr också.

P.S. Bara ett tips - dom har hur mycket amningskläder och mammakläder som helst på sin rea också!
#1 - Petra

Vi köpte inför förra graviditeten en Babybjörn som ingen av oss trivdes i. Köpte då en Tricot Slen bärsjal (sån som Apan Anna har och trivdes med) Den älskade N att vara i. Vi kunde dammsuga och fixa med honom däri. Smidigt! Så jag kan verkligen rekommendera en.



Såg att du hade en produktbild på #899 Cupcake top i pink. Har du lust att maila en sån till mig på [email protected]? Vore toppenschysst!



kram

#2 - Linda Andersson

Jag använde bärsjal med min yngsta, då han vägrade vagnen. Den första jag hade var en tricot slen, köpte den knappt använd av en granne. Funkar jättebra när barnet är litet, när de blir större och tyngre tycker jag att det gungar för mycket med tricot slen eftersom de är väldigt elastiska i tyget. Efter det köpte jag en annan sjal med inte var elastisk och det funkade jättebra när barnet var större, även om det vart lite trixigare att knyta lagom hårt. Hur som så tyckte jag att bärsjal funkade jättebra.

#3 - Livet i byn

Sköldkörtelcancer-tiden är en tid jag helst vill glömma. Jag la mig faktiskt ner och försökte dö ;0)



Men det lyckades inte och sedan när man insåg att man faktiskt skulle överleva så skulle man lära sig leva på nytt...ja det var komplicerat och ingen tid jag minns med glädje.



Sonen var 3 månader när jag opererades. I dag fyller han snart 22 år...time flies!!



Låt det ta tid, det är inte enbart kroppen som ska hinna vara med utan även själen och den reser oftast saktare...



~Livet i byn

#4 - Tess

Kollar också runt på bärsjalar. Har ännu inte kunnat bestämma mellan bärsjal och bärsele....har du något tips?

#5 - Tessan

mitt tips om man bär mycket är en ergonomisk sele! vi har en beco, värd varenda krona! luftigare än sjal, och skönare för bäraren efteraom den mesta tyngden kommer på höfterna.



apropå ringsjal, tänk på att en sådan inte är skön att bära länge i.

#6 - Aggie

Det e grymt mes sele! Har en tricot sele som e grym, men fick inte riktigt till den bra när Milo va liten så då slog vi till på en Manduca sele också. Sen så har jag använt båda super mycket. Nu använder jag dock Manducan mest (milo är nu ett år) och bär honom på ryggen och så går det så himla snabbt att sätta på sig den mot tricot selen.



Så jag gillar båda, vid olika tilläfllen. Brukar också knyta på mig tricot selen innan jag åkte hemifrån, om jag har bråttom när man kommer fram eller om man ska åka buss och barnet blir kinkigt eller om man ska stå på en parkering och knyta på sig den ( det är ju lite trixigt med 5 meter tyg då). Så då funkar det väldigt smidigt ändå.



Berätta va det blir sen :-)



Tycker du e ohyggligt stark som berättar om din cancer. Hittade till din blogg för bara nån vecka sedan och jag gillar den massor!



Kramar!



Kramar!