bambi

Hemmagjorda marinader

Lunchen idag blev riktigt god! Och flera av er frågade hur jag gör marinaden. Jag brukar variera marinaden en hel del, men idag blev det honungsmarinerad kycklingfilé. Så tar jag en påse och häller i:

- ca 1-2 matskedar olivolja
- ca 1-2 matskedar honung
- salt
- peppar
- lite soja (mest för att få en finare färg på kycklingen)

Man kan byta ut honungen mot 2-4 klyftor med vitlök, saft från en citron (blir jättegott!) eller chilisås.

Jag delade kycklingfiléerna på hälften och hade sedan allt i ugnen på 200 grader i ca 30-40 minuter.

Så otroligt enkelt och det blir verkligen supergott!

#1 - Camilla, boendes i Västkustens pärla

Great thanx.

Har också en snabbis-marinad, vitlöksklyftor, soja och sweat chili sås! Smarrigt speciellt till kyckling.



Kramelikram

#2 - *Det gula huset på höjden*, mamma, student och nybliven husägare

Mannen här hemma gör alltid marinaderna till köttet själv och det är så mycket godare än färdigmixar och enklare än vad man tror.. Nu blir det hemmamarinerad (och jagad för den delen med), grillad älg. Mums!

#3 - Britta

Hej! På tradera säljs just nu väldigt många jeanskjolar modell 188, vad tror du är det äkta vara? Blir misstänksam men vill gärna köpa en... Vet du hur de är i storleken?

#4 - Josefine, Blåeld

Det låter gott trots att jag inte äter kött/kyckling!



Kram, hoppas allt är ok!