bambi

Höstens favorit: Broken coat


Höst- och vinterjackan som kommer att vara alla OM-fans favorit?


#366 Broken coat heter denna ursnygga jacka som kommer att finnas i färgerna dark grey, lite military, velvet och vintage powder. Det är getpäls i luvan och jackan är i 100% polyester. 3700 kronor kommer jackorna att kosta.
#1 - Tia i stan!

Hej tjejen, har inte läst en enda blogg sedan mars och upptäckte till min förfäran vad som drabbat dig. Jag är verkligen ledsen för din skull men det låter ju som att allt kommer att bli bra. Min kompis lillasyster drabbades av samma sak för cirka fem år sedan och hon är hur frisk som helst nu!



Stor kram



Tia



#2 - Anonym

jag förstår inte hur du har råd med alla dina kläder.. du är väll bara lärare? och du har 2 barn? betalar din man mycket av dina kläder? eller hur kan du lägga så mycket pengar på dina kläder? snälla vill veta :)

#3 - Anna Svensson Crona

Ursäkta, men "bara lärare"??? En lärare gör ett mycket viktigt arbete för alla våra barns framtid. En lärare är mycket mer betydelsefull än vad många verkar tro. Så att skriva "bara lärare" är oerhört kränkande anser jag.



Sorry om jag lade mig i, men kunde inte låta bli!

#4 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - nybliven 2-barnsmamma!! ♥ ♥ ♥

Anonym Jag tjänar ändå ganska så bra efter att ha jobbat som gymnasielärare i över 5 år (tjänar bättre än sambon än så länge). Sen så brukar bloggpengarna gå åt till shopping också!

#5 - Erika

Reagerade också på uttrycket bara lärare här. Den kategori lärare som Bambi tillhör är typ lika välutbildade som läkare, jurister och diverse andra status yrken (för du hade nog aldrig skrivit "bara läkare"). Jag tycker det verkar som om möjligheten för lärare att få löner som motsvarar deras utbildning ökat något de senaste åren och det tycker jag är bra...



När det gäller jackan ovan så är den så otroligt fin men går bort för mig pga getpälsen. Köper inget med riktig djurpäls i.

#6 - Anonym

jag menar för gudsskull ionte att det var något fel med att vara lärare, men jag trodde inte dem hade så bra lön så man kunde köpa så mycket odd molly kläder.



tack för svaret bambi! det var allt jag ville veta..

men här blir man kritiserad för vad man än säger..

#7 - Anna

Hej! Hamnade på din blogg då jag sökte efter Odd Molly på nätet, blev verkligen jätteglad, vilken inspirationskälla! Underbar blogg :D Har just funderat på vilka jackor som gäller för Odd Molly i år, gillade verkligen förra årets långa kappor och har funderat på att inhandla en sådan second hand. Men tänker lite kring årets kollektion, kommer det komma fler jackor att spana på? Skulle vara jätte tacksam för svar! Kram

#8 - bea

håll i hatten tjejer, nu ska ni få min åsikt.



Jag tycker knappt ett enda plagg från odd molly är snyggt, kostar överdrivet, nästan sjukt mycket för en sådan kollektion. DKNY är en sak, men konstiga molly?



No way.. bohemigt och inte värt pengarna

#9 - Emma

Vilken underbar blogg du har. Är lika odd molly frälst som du. hösten kollektion är helt fantastisk och den lila jackan ovan är ju en dröm.

#10 - Till bea

"håll i hatten tjejer, nu ska ni få min åsikt.



Jag tycker knappt ett enda plagg från odd molly är snyggt, kostar överdrivet, nästan sjukt mycket för en sådan kollektion. DKNY är en sak, men konstiga molly?



No way.. bohemigt och inte värt pengarna"



En liten kommentar på din kommentar Bea.

Odd Molly har kvalité därav kostnaden på kläderna, kan väldigt mycket om varumärket och kvalitén på plaggen och vet att Odd Mollys kläder är prisvärda för dess handarbete i kläderna.



Men om du vill gå runt o se ut som vilken Svenne-banan som helst så varsågod ingen tvingar dig till och sticka ut.

#11 - Till bea

("håll i hatten tjejer, nu ska ni få min åsikt.



Jag tycker knappt ett enda plagg från odd molly är snyggt, kostar överdrivet, nästan sjukt mycket för en sådan kollektion. DKNY är en sak, men konstiga molly?



No way.. bohemigt och inte värt pengarna")



En liten kommentar på din kommentar Bea.

Odd Molly har kvalité därav kostnaden på kläderna, kan väldigt mycket om varumärket och kvalitén på plaggen och vet att Odd Mollys kläder är prisvärda för dess handarbete i kläderna.



Men om du vill gå runt o se ut som vilken Svenne-banan som helst så varsågod ingen tvingar dig till att klä dig unikt.