bambi

"Mamma plåster!"
Zack har haft det bra med farmor medans sambon har tagit hand om Leah och varit med henne hos mig på sjukhuset. Dom har badat och varit i parken och lekt en massa.

Tydligen så har Zack frågat lite efter mig och då har dom sagt att jag är på sjukhus. Han har nog inte riktigt förstått vart jag har varit, han är ju så liten...

Men nu när jag kom hem och hade plåster på halsen så har jag förklarat att jag har gjort illa mig på halsen och har plåster där precis som när han skrubbade knäna och gjorde illa sig och fick plåster på knäna (jag tänkte så att han hade något att relatera till). Så efter det så har han sagt några gånger "mamma plåster" och pekat på min hals. Det märks att han tycker att det är lite konstigt, men det går nog snart över ju mer jag kan röra på halsen.
#1 - Linda

Han kommer nog fundera över det där ett tag, och många gånger kommer han nog återgå till det, och prata om ditt plåster på halsen...

Hoppas du frisknar till snart och blir helt pigg och återställd.

#2 - Camilla

Fin tanke med benämningen Mammaplåster