bambi

Tankar och oro

Jag önskar att jag kunde slappna av och ta det lika lugnt som Hera. Ju mer det närmar sig operationen desto mer försöker jag sysselsätta mig och hålla igång för att inte tänka på det så mycket.

Jag oroar mig för allt möjligt. Jag tänker på skräckhistorierna man har hört då folk har sövts men inte riktigt somnat och känner och hör allt som händer. Det måste vara fruktansvärt och jag tänker förstås att det ska hända mig. Plus en massa annat... alltid det värsta... men om jag sysselsätter mig hela tiden så hinner jag inte tänka alla hemska tankar.

Snart bara en vecka kvar till operationen. Jag försöker att pumpa och pumpa så att Leah ska ha tillräckligt med mjölk medans jag är inlagd på sjukhus. Jag oroar mig för henne också förstås... men hon har börjat bli lite mindre mammig så jag känner mig lite lugnare när det gäller allt med henne. Men jag kommer sakna mina älsklingar enormt! Tur att jag kunde skjuta på strålbehandlingen i allafall... så nu blir det bara att vara ifrån dom 1-2 nätter.
#1 - Anna - Mamma till Felicia & gravid med lillebror

jag lider verkligen med dig. det kan inte vara lätt att bära denna oro men snart är det dax och över.

#2 - Mia

Väntan och ovissheten är alltid värst. Jag vet, allt för väl, hur lätt det är att oroa sig för allt och alltid tänka det värsta. Men du ska se att det hela går fint!

#3 - Maria

Det kommer gå bra!

Jag har sövts 3 gånger och opererats 2 gånger. Har alltid bara dåsat bort och sen minns man inget, vaknar bara ett par timmar senare och då är allt klart!



Berätta för narkosläkaren/sköterskan om din oro så han/hon vet om det. De brukar vara jättetrevliga, förstående och liksom mjukare i sättet än läkare och sjuksköterskor kan vara annars.



#4 - Sandra af Munkakvarn

Det kommer att gå fint. Idag är ändå läkarvården oerhört säker och bra. Man får ju läsa skräckhistorier just för att det är undantag. Oftast brukar saker flyta på fint. Jag såg ett program om hur de separerade siamesiska tvillingar och delade hjärnorna till och med utan att det blev några som helst skador. De är fantastiskt duktiga. Dont worry.

#5 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Jag vet hur det känns när tankarna spelar fan med en. Det är OERHÖRT ovanligt det där du tänker på. Tänk på hur otroligt många operationer som går bra. Det kommer gå bra för dej med. Snart är det över.