bambi

Varför krångla till det?


Ibland så tänker man inte på att man inte behöver anstränga sig så att man blir blå för att barnen ska ha roligt. Vi har en sandlåda och en liten gunghäst inne på gården men det används aldrig utan vi går istället alltid till någon "riktig" lekpark. Varför då egentligen?

#1 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Härligt! Jag vill också läsa.

Jag bli fan på riktigt orolig över om det är något fel på vår son. Han LEKER ALDRIG SJÄLV. Om jag sätter honom i sandlådan och SITTER MED I så måste jag också LEKA MED SANDEN hela tiden annas gnäller han och drar i mig och skriker efter nappen.

Har du några tips på hur man får barnet att roa sig lite själv?

#2 - Anna Kaagaard Kristensen

Jag gör sådär jämt, tar med datorn, en bok eller en tidning och sen får han ränna fritt i lekparken med andra barn, roligt för honom, rast för mig :)