bambi

Det allra senaste från USA

Ett bageri här i närheten har precis satt upp denna skylt i sitt fönster:


Ursäkta, men det senaste i USA?!?! Cupcakes hade funnits ett bra tag när jag var liten och bodde i USA... så det känns lite som om dom inte har så bra koll.

Sen "är trenden på väg hit"?? Är den inte redan här? Jag tycker att var och varannan bloggerska bakar cupcakes och har gjort så nu ett tag... Exempel, exempel och exempel.

Men dom var söta deras cupcakes (men man måste tydligen beställa minst 10 stycken?!?!)



Men jag blev lite sugen på att baka cupcakes nu... brukar du baka cupcakes?

#1 - Agnieszka- mamma till 2

Haha, jag kan inte ens få till ordentliga muffins, så jag har aldrig vågat mig på att göra cupcakes!

#2 - Anna

Cupcakes är jättekul att göra så det bakar jag ibland, dock verkar de som har satt upp skylten vara lite efter ;o)

#3 - starmama ♥

En butik med NOLL koll skulle jag kalla den för!



Jag älskar att baka cupcakes !!!!



KRAM

#4 - Milo

Ja, super roligt och gott! :)

#5 - Anna Kaagaard Kristensen

Haha! Ja det känns minst sagt som gamla nyheter :D

#6 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hahah nej det där var lite snurrigt.

Jag älskar att baka cupcakes.

#7 - Angelica

Trenden är här! :)

Jag vet för jag är nystartad här i min stad, Linköping. I Stockholm har ni ju några etablerade redan.



Men du ahr rätt, det är inte något nytt! haha

#8 - Janna-Travelling Baby

Är det bara jag som är lite efter och inte vet skillnaden på en cupcake och en muffins med lite dekoration på?

#9 - Michaela - Gäst hos Gester

Jag äter hellre cupcakes som andra har bakat, och ja, visst har de hypat något som redan funnits en livstid :)

#10 - Nina

Snacka om att inte ha koll ; ) Ja jag brukar baka cupcakes!

#11 - Natali

Jag har bakat cupcakes i många år. Ibland ofta men nu var det ett tag sen. Ofta med ngn syrlig frosting.

#12 - Anna

ja jag menar det, det har väl funnits länge, det är väl samma som muffins (med fina utsmyckningar)... :)



men visst var deras fina :)

#13 - Anonym

#14 - Annica

Älskar att baka men har en tendens att äta upp frostingen före bakverken är klara... :)

#15 - felicia ♥

yes!