bambi

Gissa åldern på mina barn...

I fredags när vi var hos min syster för att fira att hennes dotter tog studenten så var det en BVC-sköterska där (min systerdotters killes mamma). Hon lyckades nästan pricka in exakt hur gammal Zack var, hon sa 20 månader och han är 21 månader gammal. (Jag blev ganska imponerad faktiskt!)

Sen så skulle hon gissa hur gammal Leah var. Jag förvarnade henne att Leah var väldigt stor för sin ålder. Och vet ni vad hon gissar på? "Nästan 3 månader" säger hon! Gah! Leah som är 7 veckor... alltså inte ens 2 månader (hon blir det den 25:e)!!

Så vi får nog börja kalla henne för "stora Leah" istället för "lilla Leah"...
#1 - Therese - Eira Min Ögonsten

Vad konstigt att hon gissade så fel. Jag själv tycker att bebisar som är 7 veckor ser mer ut som nyfödda, men när dom kommit upp till ca 3 månader så brukar deras utseende ha ändrats, eller tänker jag fel nu? Och så brukar dom vara mer vakna och så.. :)

#2 - Matilda; Mamma till Mercedes & Leon

Hehe, hur stor är hon nu? Leon såg ju ut som en 3 månaders redan som nyfödd ;)

Men samtidigt så gissade hon ju egentligen bara fel på några veckor, lika som med Zack ;)