bambi

Odd Molly spion
Jag blev tipsad om en blogg som tydligen har "spionerat" på oss Odd Molly fans under ett helt år (!?!). Hade personen inget bättre för sig?? Jag tar inte åt mig för jag känner att inget av punkterna stämmer in på mig och det säger mer om den personen än om mig... Men tyvärr så länkar personen till min blogg av någon anledning. Här kommer några konstiga citat från bloggen:

En granskning av alla ”odd molly bloggar”

 

Efter att i tysthet följt med och samlat material under ett års tid så kan jag bara konstatera detta.....

 

  • Bloggarna hetsar varandra till att handla en massa kläder till helt sanslöst massa pengar.....Tanken har slagit mig om detta är någon form av tröstbeteende Ni håller på med för ….

 

  • De flesta av dessa bloggare går på div. viktprogram i form av olika sorters dieter....Och undran är självklart är Ni lyckligare?

 

  • De verkar som att allt fokus ligger just runt detta klädmärke, ett klädmärke med modeller som INTE är gjorda varken för kvinnor med stora bröst eller stora former.

          Trots detta ”klämmer” många ner sig i dessa plagg, fota sig

          Själva och en mycket liten skara ”ja-sägare” sitter och

          beundrar detta !?

 

  • I sin iver att ”sätta” åt kopiering av märket/kläderna bedrivs häxjakt också här i många olika former allt från rena sabotage mot säljare, bedriva bloggar med syfte att hänga ut dömda säljare, med namn/alias mm.

          Här kan man då se hur Ni själva bryter mot en rad lagar.

          Det är förbjudet enligt datainspektionen att hålla register utan

           tillstånd.

          Flertalet av Er sitter och budar hem varor via ex.

          Tradera/ebay och maila säljaren att Ni inte tänker betala,

          Ni bryter då genast avtalslagen. 

För 1-2 år sedan va Ni bara ”vanliga” Kvinnor/Tjejer/mammor.... Nu är Ni sedda i div. bloggar... Precis som alla unga tjejer i detta ytliga 2000-talet....

 

En sak kan konstateras att vissa men tyvärr allt får få tänker själva men tyvärr är de flesta av Er en stor skara Ja-Sägare som hejar på varandra. En liten inbördes beundrar grupp....

 

Nu till prisraset på alla dessa plagg med galna höga priser och en urdålig kvalité !

 

Ni hävdar helt fel att detta beror på kopior.... Jag kan då vända på detta...

 

Detta beror på att märket saknar fantasi, folk har tröttnat....

 

De har under många år gjort det lätt för sig ex. Modell. 233

 

att byta från bomull till ull varje säsong...

att bara byta färgställning...

 

Hur många koftor vill man ha?


Det som är skumt med denna blogg är att den påstår sig vara på "vår" sida, att den ska utpeka vad som är plagiat på Odd Molly... men när man läser noggrannare så är det tvärtom. Skum typ, jag vet inte riktigt vad den är ute efter?
Här hittar ni i allafall bloggen.

#1 - Apan trimmar och slimmar

Haha! Gud vad roligt. Kvällens skratt. Tack för idag vännen. Alltid lika roligt. Kram!

#2 - vivi

snacka om helskumt, bloggen är rätt motsägelsefull.

känns inte särskilt logiskt. verkar inte helt friskt att lägga tid på en sån sak.

#3 - Helena - mamma till Alexander

Haha vad märklig. Ibland undrar man om folk inte har något bättre för sig...



Du som) gillar odd molly, har du varit på outleten i Göteborg? Eller du kanske inte gillar outletkläder?

#4 - Natali

Hehhe.....vilken rolig person. Det roligaste är att personen i fråga tror att "vi" köper plagiat väskor eller liknande. Varför skulle iag inte ha råd att köpa en Hermes väska? Att det är väntetid...ja på vissa modeller är det de. Men inte på de flesta. Jag kan kliva in i vilken Hermes butik som helst och spatsera ut med en väska. Väljer jag att lägga 30 papp på en väska....nej. Min gräns ligger på 10. Men om det är verkligen ngt jag ville så skulle jag göra det. Men än så länge inga 30 papp på en Hermes :-D