bambi

"Håller du på att tuppa av?"
Var hos barnmorskan imorse. Jag kände mig illamående när jag satt i väntrummet men försökte ignorera det.

Sen när jag kom in så kollade hon mitt blodtryck och hon tittade på mig och frågade "Håller du på att tuppa av?" och jag sa "Ja, jag kanske inte mår så bra...". Så jag fick lägga mig ner en stund.

Jag hade tydligen extremt lågt blodtryck. Mitt undertryck brukar ligga runt 80-95 men idag var den nere på 50. Så inte undra på att jag mådde illa och kände mig yr. Jag har ju ibland känt av blodtrycksfall under graviditeten men aldrig svimmat.

Bebisen har nu vänt sig och ligger med huvudet neråt! Jipee! Inga vändningsförsök här inte!

Nu ska jag försöka äta lite pasta med pesto och sen ligga ner och vila. Jag har tid hos sjukgymnasten i eftermiddag men vet inte om jag kommer att orka ta mig dit, får se...

Ha en trevlig fredag allihopa!
#1 - Apan slimmar och trimmar med start 105 kg

Vad skönt att hon sköter sig där inne. En vän till mig (blodpudding heter hennes blogg, jag länkar från min) hennes bebbe vände sig till säte helt plötsligt. De gjorde ett vändningsförsök i torsdag men bebbe låg kvar. Så på måndag har de en uppsatt tid för leverans av bebis.

#2 - Sofie - Radhusmamma

Vad skönt att hon vänt sig där inne och att du slipper vändningsförsök.

Hoppas ditt blodtryck stabiliserar sig så att du får må lite bättre.

#3 - sara- Alicias & Manfreds mamma

Vilken söt blogg du har! :)

Hoppas du mår bättre nu

#4 - Sofie Johansson

Det där är så söta tights! :-) Du ser superfin ut!

#5 - Sofie

otäckt med blodtrycksfall, men det är ju snart över :) lycka till med nya bebben

#6 - Jenny i Dalby(mamma till tre)

Ja usch, det är jobbigt med riktigt lågt tryck, jag brukade ligga runt 90/50 under den senaste graviditeten och var konstant yr, trött och illamående jag med. Det brukar dock stiga lite mot slutet! Men så skönt att bönan har vänt sig nu!! Snart är hon här!

#7 - Emmie

Det är verkligen jätteläskigt med lågt blodtryck!

Jag har också lågt tryck, och under graviditeten blev det dessutom extra-lågt. När Wille var nyfödd så fick jag inte bära honom för läkaren första dagen, de var helt enkelt rädda att jag skulle svimma och tappa honom! :/

#8 - Tova

Usch, jag hade också jämt lågt blodtryck under graviditeten :/ fokus brukar ju mest ligga på de som har högt blodtryck (och det är väl visserligen farligare) men att gå omkring och vara svimfärdig är ju inte så kul det heller :(

Hoppas du haft en fin fredagskväll!

Kramar