bambi

Sommarfavoriter

Nu när hela vårkollektionen är släppt så väntar vi bara på sommarkollektionen! (Som är beräknad till slutet av mars, men man vet ju aldrig exakt när dessa släpp verkligen kommer!) Här är mina favoriter:


#331 Annie Oakley salon dress i färgen indigo i 100% silke, 3000 kr.
Så underbart fin tunika/klänning i härligt tunn silke. Känns nog sval och skön i sommar.


#303 Signtist v-dress i färgen pink i 100% silke och 100% bomull, 2600 kr.
Denna klänning blev jag kär i efter att ha sett Helena Christensen i den tillsammans med den fina Kettle coaten, dom fina bilderna finns här.


#313 Wigwam dress i färgen lite powder i 100% bomullsvoile, 2000 kr.
Denna återkommer till hösten i flera härliga färger, så frågan är om man ska satsa på en nu till sommaren eller om man ska vänta? Flera av sommarens färger är jättefina, som grey, lite powder och white. Men jag är lite tveksam för jag tycker att den är lite lik Short voile dress som jag redan har.


#333 Mrs Rogers beach coat i färgen chalk i 80% bomull och 20% polyester, 1300 kr.
En favorit från förra sommaren är min Jane loves terry och jag tycker att denna påminner lite om den, så jag tror att denna också skulle kunna bli en stor favorit hos mig!


#351 Tallulah coat i färgen lilac i 70% bomull och 30% silke, 2000 kr.
Måste matchas med det ursnygga linnet #213 Tallulah tank (1000 kr) eller toppen #212 Tallulah top (1500 kr). Jag har redan reserverat en Tallulah coat för jag kände att jag bara måste ha en sån urmysig kofta! Tror att blandningen mellan bomull och silke kommer vara så skööööön! Älskar också att den är så lång! Älskar långa koftor!


#309 Up-to-me-ism strap dress i färgen lilac i 100% bomull, 3500 kr.
Även denna blev man ju kär i efter att ha sett Helena Christensen i den och ha sett den på modevisningen (bilder finns här). Så jag har även reserverat denna i lilac.


#286 Bazaar bag i färgen lite powder i 100% bomull canvas, 1400 kr.
Perfekta strandväskan i sommar, kommer att matcha sommaroutfitsen så fint!

#1 - marre

vilken jättefin sida du har! :D

#2 - Josefine, Blåeld

Grattis i efterskott!



Mycket fina kläder, saloon dress skulle jag absolut inte tackat nej till! Ja, inget av det andra heller förstås! : )



Ha en bra start på veckan! Kram!